بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
پیش از توافق جهانی کاهش تولید نفت انجام شد؛

پایین‌ترین میزان تولید اوپک در دوسال اخیر

پیش از آنکه توافق جهانی کاهش تولید نفت حتی آغاز شود، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش داد.
کد خبر : ۱۸۶۱۸۴

به گزارش بورس نیوز، پیش از آنکه توافق جهانی کاهش تولید نفت حتی آغاز شود، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش داد.

نظرسنجی بلومبرگ از مسئولان، کارشناسان و داده‌های کشتیرانی نشان داد تولید اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، با کاهش ۵۳۰ هزار بشکه‌ای در روز، به روزانه ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

کاهش خودخواسته عربستان در کنار کاهش ناخواسته برخی دیگر از اعضای اوپک، مهم‌ترین عوامل این کاهش تولید بودند.

عربستان تولید خود را در آخرین ماه ۲۰۱۸ با کاهش روزانه ۴۲۰ هزار بشکه، به ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رساند.

تولید نفت لیبی نیز در پی تعطیلی بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور، با کاهش ۱۱۰ هزار بشکه‌ای در روز، به روزانه یک میلیون بشکه رسید.

وزیران نفت و انرژی ۱۴ کشور عضو اوپک در صدوهفتادوپنجمین نشست عادی خود پس از دو روز مذاکرات فشرده (ششم و هفتم دسامبر) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ ماهه (از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. پیرو آن وزیران نفت و انرژی ۱۰ تولیدکننده غیرعضو اوپک نیز تصمیم گرفتند همگام با اوپک برای کمک به کاهش مازاد عرضه و بهبود قیمت‌های جهانی نفت خام ۴۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی بعد از تحریم

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده‌های نفتی:

فراورده‌های نفت در زمره تحریم‌ها قرار ندارند

ارسال نظر