بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

سازگاری با کم‌آبی، برنامه‌ریزی بلندمدت برای منابع آب استان تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برنامه ریزی منظم‌تر با محوریت برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی راه حل عبور از مسائل بخش آب در استان تهران است.
کد خبر : ۱۸۶۱۹۰
به‌گزارش بورس نیوز، سیدحسن رضوی اظهار کرد: اگر نگاهی به دوره تکوین بخش آب بیندازیم مشخص است در شرایطی که وفور منابع آب داشتیم، آب را تقریبا به رایگان عرضه کرده و پس از طی دوره ای با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی آب را به عنوان یک کالای اقتصادی تعریف نمودیم و پس از آن نیز نظام تخصیص را پیگیر شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: سازگاری با کم آبی حاصل دستاوردهای گذشته است تا امروز از این رهگذر بتوانیم خود را با شرایط کنونی تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه تهران منطقه‌ای است که تقریبا همه چالش‌های بخش آب کشور را در خود جای داده است، تصریح کرد: اکنون باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری مشکلات بخش آب را برطرف کنیم، چراکه زمانی با ابزارهای گوناگون همچون قانون، مسائل این بخش برطرف می شد، اما امروز علاوه بر اعمال قانون نیازمند برنامه‌ریزی و آینده نگری هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: در شرایط فعلی با برنامه‌ریزی و محور قرار دادن مواردی همچون سیاست‌های سازگاری با کم آبی، افزایش بهره‌وری و استفاده از پساب برای صنعت و کشاورزی می‌توان بر چالش‌های بخش آب غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه از موضوع اقتصاد آب طی سال‌های گذشته غفلت شده است، یادآورد شد: پیش از این فکر می کردیم که با افزایش تعرفه در زمان بحران می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما لازم است که بهای آب به قیمت واقعی خود نزدیک‌تر شود.

رضوی در پایان با تاکید بر لزوم فعال شدن بخش خصوصی در صنعت آب یادآور شد: حضور بخش خصوصی نسبت به گذشته باید تقویت شود و در صددیم که با استفاده از ساز و کارهای نوین مالی و ظرفیت قانون بودجه و برنامه ششم توسعه حضور بخش خصوصی را تقویت کرده تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار؛

نرخ جدید برقراری انشعاب برق اعلام شد

با اختلاف ۷۵۰ میلیون دلاری رخ داد؛

مثبت شدن تراز تجاری کشور در ۹ ماه گذشته

با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس؛

تعرفه آب بازنگری می‌شود

به‌ميزبانی وزارت نيروی ايران انجام شد؛

مذاکرات آبی ايران و افغانستان در تهران

ارسال نظر