بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

عرضه نفت خام در بورس با دریافت ریال و دلار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نفت در دو مرحله از طریق بورس به فروش رسیده است و با توجه به دستاورد و درآمد مناسب این فروش باید این اتفاق در مراحل بعدی نیز تکرار شود و عرضه نفت خام چه با دریافت ریال چه با دریافت دلار از طریق بورس ادامه پیدا کند.
کد خبر : ۱۸۶۲۰۹

به گزارش بورس نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به فروش نفت از طریق بورس، گفت: نفت در دو مرحله از طریق بورس به فروش رسیده است و با توجه به دستاورد و درآمد مناسب این فروش باید این اتفاق در مراحل بعدی نیز تکرار شود و عرضه نفت خام چه با دریافت ریال چه با دریافت دلار از طریق بورس ادامه پیدا کند.

توزیع فروش نفت در بورس به معنای دور زدن تحریم‌ها

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در خانه ملت با بیان اینکه توزیع فروش نفت در عرصه خصوصی به معنای دور زدن تحریم‌ها است، ادامه داد: هر کاری در آغاز با مشکلاتی رو به رو است که می‌توان با گذشت زمان و کسب تجربه معایب آن از بین برد و از دستاوردهایش استفاده کرد، عرضه نفت از طریق بورس نیز به تازگی جدی گرفته شده است لذا فرصت برای رفع معایب و موانع در این کار وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه اینکه براساس برنامه ششم توسعه دولت به توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی مکلف شده است، افزود: شرط اول موفقیت در عرضه نفت خام این است که عرضه نفت از طریق عرضه و تقاضای واقعی قیمت‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه یکی از اهداف غرب از اعمال تحریم‌های مالی، منزوی کردن ایران در تبادلات بین‌المللی است، اظهار کرد: راه‌اندازی بورس نفت با گسترده کردن خریداران نفت برای خنثی‌سازی این سیاست بسیار کارگشاست؛ از طرف دیگر این اقدام باعث ثبات در بازار نفت نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان مزایای منحصربه فردی را درخصوص حضور بخش خصوصی در فروش نفت در هنگامه تحریم‌های نفتی ایران برآورد کرده‌اند، توضیح داد: سهولت اجرا، قابلیت بالای نقدشوندگی درآمد نفتی، احتمال پایین ایجاد فساد، رانت، تنوع مقاصد فروش نفت و... از جمله این مزایا به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است یکی از موانع مقابل بخش خصوصی برای خرید نفت از بورس، نبود زیرساخت‌های لازم در خود بورس نفت است و قوانین سختگیرانه وزارت نفت برای ثبت قرارداد را باید مانع دیگر دانست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت:

اجرای مراحل جذب فارغ‌التحصیلان گروه الف در قالب مجوز جدید

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی عنوان کرد:

لزوم تداوم عرضه نفت در بورس انرژی

ارسال نظر