بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فروش ارزی اولویت سهامداران فولادی/ سایه آرامش در عرضه‌وتقاضا آهن

بر اساس تصویب کارگروه تنظیم بازار از روز دوشنبه مورخ 17 دی ماه 97، تمامی مشتریان دارای کد بورسی می توانند نسبت به خرید محصولات فولادی (به جز ورق) و آهن اسفنجی عرضه شده در بورس کالای ایران اقدام کنند.
کد خبر : ۱۸۶۲۲۳
فروش ارزی اولویت سهامداران فولادی/ سایه آرامش در عرضه‌وتقاضا آهن

محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات به بورس‌نیوز درخصوص بخشنامه فوق و تصویب کارگروه تنظیم بازار گفت: این ابزار از جمله تسهیلاتی بوده که در اختیار بازار قرار گرفته تا مصرف‌کنندگان بتوانند با سهولت و شرایط مساعدتری نسبت به خریداری محصول مدنظر خود اقدام کنند ضمن آنکه آهن‌فروشان و دیگر فعالان محصولات فولادی نیز می‌توانند به‌صورت مستقیم محصول خود را در بورس عرضه و این کالاها را به متقاضیان ارائه کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان اگر بتوانند به‌صورت یکپارچه محصولات را به فروش رسانند طبیعتا مشتریان بیشتری را جذب خواهند کرد.

آزاد درباره وضعیت فعلی بازار آهن و فولاد نیز گفت: هم‌اکنون قیمت‌ها به سطح تعادل رسیده و رضایت نسبی در بازار ایجاد شده زیرا عرضه در بسیاری از حوزه‌های فولادی بیشتر از حجم تقاضا شده که این امر موجب احساس آرامش در بازار شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فلزات درخصوص تاثیر محصولات فولادی بر بازارسرمایه نیز اشاره داشت و افزود: نگاه سهامداران در بازارسرمایه به بنگاه‌های تولیدی مخصوصا گروه فولادی‌ها بیشتر تمرکز بر سهام ارزی کارخانه‌ها در اولویت قرار گرفته و آنکه لیست صادراتی کدام کارخانه پُربار بوده و ارزش مالی بیشتری را کسب می‌کند ضمن آنکه ارزش افزوده کالا و طرح‌های توسعه‌ای نیز سهم شرکت‌های فولادی را ارزنده‌تر می‌کند. 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، کارخانه‌هایی که سرمایه‌گذاری را پیش‌رو داشته و طرح‌های توسعه‌ای آنها رو به اتمام است نیز مورد توجه جامعه سهامدار قرار گرفته اما کیفیت محصولات جایگاه کمتری را دارد چراکه نگاه سهامدار به قابلیت صادراتی و قابلیت برگشت درآمد ریالی و ارزی برای کارخانه بوده و همین به‌معنای سوددهی کارخانه نزد سهامدار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد قیمت نفت برای سومین هفته متوالی؛

هفته مثبت فلزات اساسی در بازارهای جهانی

در بازارهای جهانی رخ داد؛

پیشتازی رشد قیمتی سنگ‌آهن در چین

در بازارهای جهانی رقم خورد؛

۱۹۰ دلاری شدن زغال‌سنگ چین

ارسال نظر