بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت:

تولید ماهانه 2میلیون تن فولاد در ایران

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که امروز در برج میلاد افتتاح شد، با اشاره به نقش موثر فولاد در دنیا و مبادلات تجاری میان اقتصادهای بزرگ در جنگ تجاری اظهار کرد: در ایران ظرفیت تولید فولاد به ۳۵ میلیون تن و تولید ماهانه به ۲ میلیون تن رسیده است.
کد خبر : ۱۸۶۲۲۶

به گزارش بورس نیوز، خداداد غریب‌پور در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که امروز ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های برج میلاد افتتاح شد، با اشاره به نقش موثر فولاد در دنیا و مبادلات تجاری میان اقتصادهای بزرگ در جنگ تجاری اظهار کرد: در ایران ظرفیت تولید فولاد به ۳۵ میلیون تن و تولید ماهانه به ۲ میلیون تن رسیده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین میزان صادرات چند ماه اخیر در این حوزه را ۳٫۳ میلیارد دلار اعلام و از رفع موانع صاداراتی و راهکار‌های برون‌رفت خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیارد دلار طرح در حوزه فولاد و تولید فولاد به بهره‌برداری رسیده و می‌رسد تصریح کرد: امیدواریم در کنار ظرفیت‌سازی، تولید واقعی نیز به همین میزان رشد یابد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از مرتفغ شدن موانع تولید فولاد با همکاری‌های میان مسئولان و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: به دنبال اکتشاف هستیم و طرح‌های جدید و مستعد را شناسایی خواهیم کرد و حتی در حوزه اکتشاف از بخش خصوصی بهره خواهیم گرفت.

غریب‌پور در مورد شرایط تحریم و تاثیر آن بر صنعت تولید فولاد نیز بیان کرد: اگر تحریم نبود اکنون هم به فکر چنین جشنواره‌ای نبودیم؛ لذا نیاز به تامین داخل در چنین شرایطی حس می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه بنگاه‌ها در کنار دولت عهده دار توسعه تولید فولاد شده‌اند گفت: ایمیدرو عزم این را دارد که مجری توسعه باشد و زیرساخت‌ها هم که باید به آن توجه شود نیز مورد توجه ماست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع دستی خبر داد:

اعلام استراتژی بهره‌برداری از ۱۲۹ طرح

فعالان اقتصادی پیش بینی کردند؛

تاثیر بخشنامه های متعدد بر میزان صادرات

در آخرین روز معاملات بورس تهران رقم خورد؛

افت شاخص کل تالار شیشه ای

ارسال نظر