بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
عملیات اجرایی در دو فاز دریا و خشکی؛

اتصال خط لوله دریایی جدید میدان رشادت به منطقه لاوان

پروژه توسعه میدان نفتی رشادت به منظور افزایش برداشت نفت‌خام از این میدان از سال ۸۶ آغاز و پس از انجام مطالعات مهندسی و امکان‌سنجی بخش‌های مختلف پروژه، در سال ۸۹ عملیات اجرایی در دو فاز دریا و خشکی اجرا شد.
کد خبر : ۱۸۶۲۵۴

به گزارش بورس نیوز، همسو با اهداف بلندمدت این شرکت، پروژه توسعه میدان نفتی رشادت به منظور افزایش برداشت نفت‌خام از این میدان از سال ۸۶ آغاز و پس از انجام مطالعات مهندسی و امکان‌سنجی بخش‌های مختلف پروژه، در سال ۸۹ عملیات اجرایی در دو فاز دریا و خشکی اجرا شد.

پس از پایان فعالیت‌های پیمانکار در بخش خشکی و تکمیل خط لوله جدید نفت دریافتی در سال ۹۲ (به طول ۱۰۶ کیلومتر از سکو تا تاسیسات خشکی)، با توجه به در حال اجرا بودن پروژه در بخش دریا و وجود اشکال و موانع موجود در محل انشعاب (TieIn) به خط لوله اصلی نفت ورودی به تاسیسات فرآورش نفت‌خام، امکان اتصال و برقراری ارتباط بین خط لوله جدید و خط لوله اصلی میسر نشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و با مذاکرات و نشست‌های هماهنگی متعدد بین واحدهای عملیاتی منطقه (خشکی – دریا) پس از دریافت مجوزهای لازم از مسئولان مربوطه، به منظور رفع اشکالات اساسی و کاهش نقاط مستعد خطر در زمینه عملیات تولید نفت و گاز در مجتمع دریایی سلمان و تاسیسات فرآورش نفت‌خام خشکی، سناریوی خاموشی تجهیزات در بخش خشکی و دریا اجرا شد.

این عملیات با توجه به حجم فعالیت‌ها، همچنین حساسیت و شرایط خاص حاکم بر تاسیسات فرآورش نفت خشکی و مجتمع دریایی سلمان با در نظر گرفتن صرفه‌جویی اقتصادی، برنامه‌ریزی و اقدامهای اجرایی در بازه زمانی ۳۶ ساعت کار پیوسته از روز پنج‌شنبه (۱۳ دیماه) بدون هیچ‌گونه توقف در انجام عملیات و بروز حادثه جانی، مالی و زیست محیطی با موفقیت همراه بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس‌نیوز وضعیت واگذاری پالایشگاه‌ها به بخش‌خصوصی را بررسی کرد؛

واگذاری در دیار فرهاد با پرچم شبه‌دولتی‌ها/ چکی در وجه علامت سوال!

بورس‌نیوز علل تعویق سومین میزبانی بورس انرژی از نفت خام بررسی کرد؛

ادعای نبود ظرفیت لازم برای عرضه طلای سیاه / محموله 3میلیون بشکه‌ای در انتظار ورود به بورس انرژی

در بررسی عملکرد منابع و مصارف عمومی دولت در هشت ماهه ۹۷ صورت گرفت؛

کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه

ارسال نظر