بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بخشنامه‌ای داغ که از پاستور بیرون آمد تا بررسی از نوع مجلسی.
کد خبر : ۱۸۶۲۶۱
به گزارش بورس‌نیوز، در بخشنامه‌ای داغ که از پاستور بیرون آمد، دولت شرایط ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک را ابلاغ کرد و این درحالی بود که فعالان این صنعت دل به این موضوع خوش کرده بودند که با محدودیت آزادسازی خودروها در گمرک و البته ثبت سفارش، می‌توانند ضعف توانایی خود در ساخت قطعات خودرو را پوشش دهند اما نشد که بشه.

از طرفی خودروساز آبی اذعان کرده که پیش‌فروش‌ها را می‌رساند که هیچ، دو هفته دیگر بازهم مردم بیایند و در صف انتظار قرار بگیرد که بازهم پیش‌فروش داریم زیرا توانایی پیش‌فروش در کشور بالاست.

اما خودروساز نارنجی نیز گفته که پراید و سایر خودروها تمامی استانداردها را در داشبورد خود ذخیره کرده و حتی استانداردهای دیگری را به‌عنوان زاپاس در صندوق‌عقب گذاشته البته برخی از استانداردها مانند سنسور جانبی لازم است که توسط سازمان استاندارد با توجه به شرایط جدید بازنگری شود.

بررسی از نوع مجلسی

داستان مجتمع گوشت اردبیل گویا زخمی تازه بازه کرده و پای حراست وزارت‌خانه را به این موضوع باز کرده اما گفته شده که تعارضی در این واگذاری نمی‌بینیم چراکه رئیس فعلی در آن زمان کاره‌ای نبوده اما گوش دادستان اردبیل خوشبختانه به این حرفا بدهکار نیست و باید بررسی‌ها را تکمیل کند.

قیمت نفت به بازار رنگ داد

در حالی که قیمت نفت تا مرز 58 دلار رشد داشت که بازار با چاشنی گمانه‌زنی‌های گزارش‌های 9ماهه همراه است و البته به ظن برخی از کارشناسان، بورس می‌تواند شاهد یک شوک مثبت از این گزارش‌ها باشد؛ از طرف دیگر، بازار در حال بازسازی توان بنیادی خود بوده و مولفه‌های اساسی اقتصاد کشور یعنی آینده دلار، قیمت جهانی کامودیتی‌ها و گزارش‌های شرکت‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بازار بگذارد.

چرخ گردون بازارسرمایه در گروه‌های خودرویی و بانکی تمرکز کرده و جریان پول فعلا شنا در این گروه‌ها را تجربه می‌کند، اما امروز بانکی‌ها شادابی دیروز را نداشتند.

پیمانکاران ریسک فولادی نمی‌کنند

عرضه‌ها به سطح تعادل رسیده اما بخاطر نبود تقاضا معمولا خریداران در حد نیاز خریداری کرده و دیگر آهن و فولاد را در انبارها ذخیره نمی‌کنند؛ یکی از مهم‌ترین عواملی که مانع از رسوب آهن در انبارها شده، راکد بودن نرخ فولاد است که فعالان ساختمانی و پیمانکاران را مجاب کرده بر اساس نیاز خریداری کنند که بدین واسطه، فردی بیش از نیاز خود تقاضایی ندارد و قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر