بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:‏

بازار سرمایه عصای دست صادراتی‌ها / نگران تحریم‌ها نیستیم

در تولید و صادرات محصولات فولادی به دلیل تحریم‌ها کار کمی سخت شده اما این سختی جلوی ما را برای توسعه ‏عملکردها و پیشرفت نخواهد گرفت.‏
کد خبر : ۱۸۶۲۷۹

بازار سرمایه عصای دست صادراتی‌ها / نگران تحریم‌ها نیستیم

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: این تفاهم‌نامه بین این شرکت و معاونت فناوری ریاست جمهوری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسانی که درزمینهٔ تولید مواد مصرفی ما و تجهیزات و قطعاتی که قرار است از خارج بیاید اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: می‌خواهیم در ریسک انجام تحقیقات شریک باشیم بنابراین این تفاهم‌نامه امضا شد تا فولاد مبارکه اصفهان وارد این گود شده تا کمکی انجام دهد.

عظیمیان تصریح کرد: تاکنون روند این‌گونه بود که اگر کسی موادی را آماده می‌کرد، این شرکت آزمایش و مصرف می‌کرد و بعد با آن‌ها قرارداد منعقد می‌شد اما از امروز اگر کسی ایده و برنامه‌ای برای تولید مواد و ساخت تجهیزات دارد درصورتی‌که هیات علمی مربوطه تائید کنند از اول وارد قرارداد می‌شویم.

وی در مورد تأثیر تحریم‌ها بر روند فعالیت فولاد مبارکه گفت: نمی‌توان ادعا کرد که این اتفاق بی‌تأثیر بوده اما؛ اقداماتی در دستور کار قرار گرفته تا تأثیر مخرب تحریم‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در مورد مشکل حمل‌ونقل محصولات صادراتی و بیمه این مواد نیز اظهار داشت: مسئله حمل و بیمه برای صادرات محصول با مشکلاتی مواجه است اما اگر موادی صادر شود برای جابه‌جایی پول با مشکل روبه‌رو می‌شویم که این مشکل را نیز با ترفندهایی دور زده می‌شود.

وی در مورد نقش بازارسرمایه در فعالیت‌های فولاد مبارکه گفت: در بازار داخلی می‌تواند نقش خوبی داشته باشد و همچنین در قراردادهای بلندمدت، خرید سهام و فعالیت در چند طرح فولادی می‌تواند مؤثر باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی و مقایسه آمار این فولادساز اصفهانی در دی‌ماه؛

درآمدهای عملیاتی سقف 20هزار میلیارد ریال را زد/ رشد 10 الی 25درصدی نرخ محصولات

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل گفت:

تاسیس بورس بین‌الملل در مناطق آزاد

گزارش هفتگی بازارهای جهانی گردآوری شد؛

انتشار جزییات بازارهای جهانی فولاد

در نشست مشترک اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران شرکت بیمه رازی؛

رییس بیمه مرکزی: اجازه نرخ‌‎شکنی‌ نمی‌دهیم

ارسال نظر