بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
عملکرد مالی این شرکت ساختمان سازی در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1397 منجر به تحقق زیان خالص 119 میلیارد و 603 میلیون ریالی شد.
کد خبر : ۱۸۶۲۸۳
«ثتران» و کسب زیان 100 ریالی در سال مالی گذشته///کدال

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت مسکن و ساختمان تهران در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1397 و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت، منجر به تحقق زیان خالص 119 میلیارد و 603 میلیون ریالی شد تا به‌این‌ترتیب زیان انباشته شرکت تا پایان شهریورماه سال جاری به مبلغ 968 میلیارد ریال و معادل 806 ریال به ازای هر سهم قرار گیرد و شرکت همچون سال گذشته، مشمول ماده 141 قانون تجارت است و مشخص نیست برنامه سهامداران آن در جهت خروج از شمولیت این قانون چیست؟


ارزش پروژه‌های واگذارشده شرکت در سال گذشته به بیش از 930 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال 96 رشد بیش از 120 درصدی را نشان می‌دهد. بااین‌حال با توجه به حاشیه سود اندک شرکت که تنها 36 میلیارد ریال و کمتر از هزینه‌های فروش عمومی اداری شرکت است که منجر به کسب زیان عملیاتی شده و با منظور کردن هزینه مالی سنگین 157 میلیارد ریالی، شرکت مجدداً در سال جاری زیان محقق کرده است.

مانده تسهیلات دریافتی کوتاه‌مدت شرکت در پایان شهریور ماه، 1.226 میلیارد ریال بوده است و در سال گذشته، با توجه به جریان نقدینگی ضعیف شرکت، تنها 60 میلیارد ریال از اصل تسهیلات بازپرداخت گردیده است و به این ترتیب، در سال مالی جاری نیز انتظار شناسایی هزینه مالی سنگین را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر