بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز در همایش تجاری هند و ایران ضمن برشمردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه تجارت میان دو کشور، از طرف هندی خواست تعرفه‌های تبعیض‌آمیز علیه محصولات ایرانی را حذف کند.
کد خبر : ۱۸۶۳۲۵

به گزارش بورس نیوز، غلامحسین شافعی که در صدر هیاتی تجاری متشکل از فعالان بخش خصوصی به همراه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه به دهلی‌نو سفر کرده است، امروز در همایش تجاری هند و ایران ضمن برشمردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه تجارت میان دو کشور، از طرف هندی خواست تعرفه‌های تبعیض‌آمیز علیه محصولات ایرانی را حذف کند.

وی افزود: رشد شتابان اقتصادی در تبدیل علم به ثروت، بازار میلیاردی و جایگاه رفیع هند در اقتصاد جهانی از یک طرف و معادن غنی، نیروی کارآمد و متخصص، نفت و گاز، موقعیت ژئوراهبردی و ترانزیتی خاص ایران از طرف دیگر به تقویت و تحکیم بنیان روابط اقتصادی دو کشور کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: اخبار خوشایندی که این روزها در محافل اقتصادی کشور مطرح است، حذف تدریجی دلار از مراودات تجاری و تبادلات مالی هند و ایران است، افزون بر آن، اعطای معافیت مالیاتی بر پرداخت‌های روپیه‌ای خرید نفت از ایران توسط مشتریان هندی، به وصول بدهی‌های ایران خواهد انجامید. به بیان دیگر، وزارت دارایی هند طی دستورعملی هزینه‌های پرداختی با روپیه توسط پالایشگاه‌های این کشور برای خرید نفت از ایران را از مالیات معاف کرد.

شافعی با تاکید بر اینکه در بخش انرژی، ایران به‌عنوان یکی از صاحبان اصلی انرژی دنیا می‌تواند بر شتاب موتور توسعه اقتصاد هند به‌عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهان بیفزاید، عنوان کرد: انرژی، محور اصلی همکاری‌های اقتصادی و موتور محرکه همکاری‌های تجاری ایران و هند است، زیرا از یک طرف، در سال‌های اخیر هند جزو سه کشور اول دنیا در مصرف انرژی بوده و از طرف دیگر ایران با دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز، مطمئن‌ترین و باثبات‌ترین تامین‌کننده انرژی هند است و کماکان آماده همکاری گسترده در این بخش هستیم.

وی گفت: امیدوارم با عزم راسخ مقام‌های دو کشور و شور و اشتیاقی که در بخش‌های خصوصی دیده می‌شود شاهد تسریع در توسعه روابط اقتصادی و ترسیم افقی روشن و درخشان در روابط صمیمانه ایران و هند باشیم و هدف ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری دو کشور را تحقق بخشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی افزایش تنش بین ایران و آمریکا؛

هند از افزایش قیمت نفت نگران است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد

ارسال نظر