بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

نابود کردن اقتصاد کشور به وسیله ارز چندنرخی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه کالاهای اساسی گران تر از ارز دولتی فروخته می‌شود، گفت: بارها اعلام کرده ایم که ارز چندنرخی در کشور اقتصاد را نابود می‌کند و چندنرخی بودن به معنای رانت و امضای طلایی است.
کد خبر : ۱۸۶۳۴۶

به گزارش بورس نیوز، شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به اینکه کالاهای اساسی گران تر از ارز دولتی فروخته می‌شود، گفت: بارها اعلام کرده ایم که ارز چندنرخی در کشور اقتصاد را نابود می‌کند و چندنرخی بودن به معنای رانت و امضای طلایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید هر چه زودتر ارز چندنرخی در دولت تعیین تکلیف شود تا جلوی رانت و امضای طلایی گرفته شود و نرخ ارز واقعی سر و سامان پیدا کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت با اشاره به نرخ واقعی ارز، بیان کرد: نرخ واقعی ارز در حال حاضر بر اساس شاخص های اقتصادی کمتر از 8 هزار تومان است و باید موضوع تک‌نرخی شدن ارز در قانون بودجه نیز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه چندنرخی بودن ارز در لایحه بودجه سال 98 تکرار شده است، تاکید کرد: از دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه می‌خواهیم که یک بار برای همیشه تکلیف ارز را در بودجه مشخص کنند و جلوی امضای طلایی و رانت در کشور را بگیرند.

حسنپور بیگلری در ادامه با بیان اینکه ارز دولتی به کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده اما کالاها به دست مردم نرسیده است، گفت: به دارو ارز 4 هزار و 200 تومانی تخصیص پیدا کرده است اما در حال حاضر بیماران برای تهیه دارو با نرخ مناسب مشکل دارند، باید مشخص شود که ارز تخصیص‌یافته کجا رفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز دولتی به کالاهای اساسی نمی‌رسد، تاکید کرد:مسئله آنجا است که بر توزیع ارز دولتی نظارتی صورت نمی‌گیرد از این رو شاهد هستیم قیمت کالاهای اساسی روند افزایشی را طی می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت کالاها به وسیله ساماندهی تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

کارت الکترونیکی برای توزیع کالای اساسی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صنعت برای شب عید برنامه ریزی کند

ارسال نظر