بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
فعال صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هدیه سیمان و بتن به تحریم‌ها/ وصول مطالبات از سوری‌ها با ورود به این بازار

فضا برای صادرات محیا بوده اما سخت‌تر از گذشته است چراکه سازوکار تحریم‌های فعلی با گذشته متفاوت بوده و تا هنگامی که شرکت‌ها بتوانند برای آن راهکاری در نظر بگیرند، مدتی زمان باید بگذرد تا تحریم‌ها دور زده شود.
کد خبر : ۱۸۶۳۴۸
ارزیابی بازار سیمان در نیمه اول سال
محمد علی بُد فعال صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی وضعیت سیمانی‌ها اظهار کرد: این صنعت نسبت به سال نیمه نخست سال با کاهش دو درصدی مواجه شده ضمن آنکه در مقایسه وضعیت تولید و فروش با سال گذشته نیز سیمان کاهش چشم‌گیری را مواجه نشده و درصد تولید به منفی 2درصد شاید رسیده باشد.

وی درباره صادراتی بودن و شرایط آن اشاره داشت و ادامه داد: فضا برای صادرات محیا بوده اما سخت‌تر از گذشته است چراکه سازوکار تحریم‌های فعلی با گذشته متفاوت بوده و تا هنگامی که شرکت‌ها بتوانند برای آن راهکاری در نظر بگیرند، مدتی زمان باید بگذرد؛ بنابراین وقفه‌ای که برای مدت کوتاهی در صادرات شکل بگیرد کاملا طبیعی بوده اما روال به گذشته بازخواهد گشت.

این فعال سیمان با اشاره به اینکه آیا بازار سوریه و عراق آمادگی ورود سیمان را دارد نیز گفت: ورود به بازار سوریه کاملا امکان‌پذیر بوده و به‌هرحال باید بخشی از مطالباتی که در این بازار وجود دارد از طریق سیمانی‌ها وصول شود اما بازار عراق، تفاوتی با گذشته ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر