بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت:

رقم تامین دارو در بودجه 98مشابه سال قبل

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: رقمی که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی شده مشابه رقمی است که در بودجه سال گذشته به این بخش اختصاص داده شد که به نظر من با توجه به افزایش نرخ ارز رسمی کافی به نظر نمی رسد.
کد خبر : ۱۸۶۳۶۷

به گزارش بورس نیوز، ناصر ریاحی اظهار کرد: رقمی که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی شده مشابه رقمی است که در بودجه سال گذشته به این بخش اختصاص داده شد که به نظر من با توجه به افزایش نرخ ارز رسمی کافی به نظر نمی رسد. پیشتر از این بارها به ضرورت اصلاح قیمت دارو و نوسان قیمت‌ها با توجه به نرخ ارز اشاره شده است. وزارت بهداشت در شرایط کنونی می‌تواند برای توازن هزینه‌ها سهم بیمار از پول دارو را افزایش دهد. پولی که اکنون وزارت بهداشت از بودجه به پوشش پرداخت بیمار اختصاص می‌دهد 80 تا 85 درصد است اما به نظر می‌رسد دولت به دلیل محدودیت‌ها و شرایط ویژه کشور به رعایت مسائلی در پرداخت‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای تمایل دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که درباره تامین دارو پیش از این به آن اشاره شده وضعیت وزارت بهداشت است. متاسفانه وزارت بهداشت در وضعیت متناسب با تحریم‌ها قرار نگرفته هرچند این امید وجود دارد که با معرفی دکتر نمکی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر بهداشت و رای نمایندگان به ایشان، این وزارت خانه با هماهنگی بیشتری با دیگر دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی برای غلبه بر چالش‌های تحریم عمل کند. یکی از چالش‌های فعالان بخش دارو این است که مسئولان در وزارت بهداشت، اقتصاد بلند نیستند و پزشک‌اند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: این درحالی است که نمکی به دلیل سابقه حضور در سازمان برنامه و بودجه با مسائل اقتصادی این حوزه آشنایی کافی را دارد. دکتر نمکی سال‌ها معاون امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بوده و در دوره ای به عنوان معاون وزیر فعالیت می‌کرده که زمینه آشنایی با فعالیت شرکت‌های تولیدی و بازرگانی را هم برای ایشان فراهم کرده است. براساس این سابقه، به نظر می‌رسد سعید نمکی بتواند در شرایط کنونی وزارت خانه را بهتر اداره کند. در همین دوره سرپرستی چند تصمیم از جمله تغییر مدیر سازمان غذا و دارو و مدیر روابط عمومی نشانه ای از وجود ظرفیت مثبت در شیوه مدیریت اوست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
براساس اعلام بانک مرکزی انجام شد؛

دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته

بانک مرکزی اعلام کرد؛

گران شدن پوند و ارزان شدن یورو

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی:

درخواست ایجاد بازار متشکل ارزی سال‌ها روی زمین مانده بود

ارسال نظر