بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یاتاقان مدیریت در خودروسازان/ بلعید شدن تسهیلات با طعم عدم تحویل خودرو

زمانی که سخن از مدیریت می‌شود دلیل آن این است که خودروهای تولیدی گاها تا 3برابر قیمت جهانی به فروش رفته اما هنوز خودروسازان بزرگترین بدهکاران به شمار می‌آیند.
کد خبر : ۱۸۶۳۷۷
محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، در پاسخ به سوالی در خصوص برطرف شدن مشکلات قطعه‌سازان گفت: برخی از قطعه‌سازان مطالبات خود را دریافت کرده اما برخی دیگر کماکان پس از گذشت 8ماه لیست طلبکاری آنها سرریز شده و هیچ مطالبه‌ای به آنها پرداخت نشده است؛ نبود خواست تسویه طلبکاری از سوی خودروسازان، قشر قطعه‌ساز را دلسرد کرده و کارگران اصلا رضایت خاطر ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید انتقادی به قطعه‌سازان وارد شود زیرا با وجود آنکه دریافتی از بخش مطالبات داشته‌اند اما این اعتبار را به بدنه کارگران تزریق نکرده‌اند و کارگر را به‌عنوان طلبکار باقی نگاه داشته‌اند.

نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه آیا دولت و بانک‌مرکزی باید تسهیلاتی به این حوزه اختصاص دهند نیز اظهارکرد: صنهت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور درد مدیریت داشته و تا زمانی که مدیریت نداشته باشند، اعطای تسهیلات دوای هیچ دردی نیست چراکه انبوه مطالبات ایجاد شده حجمی بالاتر از تخصیص هرگونه تسهیلات را دارد؛ زمانی که سخن از مدیریت می‌شود دلیل آن این است که خودروهای تولیدی گاها تا 3برابر قیمت جهانی به فروش رفته اما هنوز خودروسازان بزرگترین بدهکاران به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: بنابراین باید تاکید کرد که پول و تسهیلات نه‌تنها کلید حل مشکلات این صنعت نیست بلکه فسادآور بوده و خودروسازان باید کلید حل مشکلات خود را در بهره‌وری و تمرکز بر تولید داخل نهادینه کنند.

منصوری به افزایش سرمایه خودروسازان در بازارسرمایه نیز اشاره داشت و گفت: خودروسازان با انبوهی از بدهی مواجه‌اند و چگونه می‌خواهند میزان سرمایه خود را با افزایش مواجه کنند؛ امروز بیش از 400هزارخودرو پیش فروش شده و بخاطر بدهکاری، نمی‌توانند تعهدات خود را جرایی کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر