بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

احتمال قاچاق و صادرات میوه به دلیل تغییرات نرخ ارز

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه با تغییرات نرخ ارز احتمال قاچاق و صادرات میوه وجود دارد که موجب کمبود در بازار می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از اکنون پیش‌بینی کمبود میوه در بازار شب عید را داشته باشد در صورتی که تمهیدات لازم انجام نشود قطعا شب عید با گرانی میوه مواجه می‌شویم.
کد خبر : ۱۸۶۵۰۱

به گزارش بورس نیوز، حبیب‌الله نیکزادی پناه در خصوص احتمال کمبود ذخیره سیب به منظور تامین نیاز بازار شب عید، گفت: در سال زراعی گذشته بسیاری از باغات کشور با خساراتی از قبیل سرمازدگی و گرمازدگی مواجه شدند، به صورت مثال در شهر رفسنجان باغات پسته بیش از 90 درصد محصول خود را از دست داد و به بیش از 30درصد نخلستان‌های استان کرمان خسارت وارد شد باغات مرکبات و سیب کشور نیز شرایط مشابهی داشتند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس دهم با بیان اینکه با تغییرات نرخ ارز احتمال قاچاق و صادرات میوه وجود دارد که موجب کمبود در بازار می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از اکنون پیش‌بینی کمبود میوه در بازار شب عید را داشته باشد در صورتی که تمهیدات لازم انجام نشود قطعا شب عید با گرانی میوه مواجه می‌شویم.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت باید برای جلوگیری از افزایش قیمت و کمبود میوه در بازار شب عید ذخیره‌سازی لازم را انجام و درصورت نیاز واردات داشته باشد، ادامه داد: در برخی از محصولات باغی و زراعی مازاد تولید وجود دارد که باید به آنها اجازه صادرات داده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باغات پسته استان کرمان در سال زراعی گذشته تنها 10درصد تولید داشته‌اند ، عنوان کرد: بخشی از افزایش قیمت پسته در بازار به دلیل رشد قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و قسمت عمده آن به کمبود این محصول در بازار بر می‌گردد.

نیکزادی پناه در پایان با بیان اینکه قیمت کالاها از جمله محصولات کشاورزی و باغی مانند پسته تابع عرضه و تقاضا است با رشد عرضه می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد، خاطرنشان کرد: دولت باید در فصل برداشت محصولات باغی که قیمت‌ها پایین است اقدام به ذخیره‌سازی میوه به منظور تامین نیاز شب عید کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

بالارفتن ارزش پول ملی کشور به وسیله رشد اقتصادی

به دلیل نوسانات دمایی رخ داد؛

70درصد خسارات به باغ های پسته

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

سیاست غلط تولید و صادرات محصولات آب‌بر

ارسال نظر