بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد؛

بانکی‌ها در انتظار صبحی پس از افزایش سرمایه/ بازار سنتی دیگر جوابگو نیست

کیارش فاضل تحلیل‌گر بازار سرمایه درباره ارزیابی خود از بازار امروز و پیش‌بینی بازار تا پایان هفته گفت: اگر شاخص کل از روند نزولی فعلی خود خارج شود پیش‌بینی می‌شود این رشد ادامه پیدا کند.
کد خبر : ۱۸۶۵۰۵
رشد بازار ادامه پیدا می کند اگر...
کیارش فاضل تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز درباره ارزیابی این روزهای بازارسرمایه و پیش‌بینی وضعیت بازار تا پایان هفته اظهار کرد: اگر شاخص کل از روند نزولی فعلی خود خارج شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن خواهد بود که این رشد ادامه پیدا کرده و به نزدیکی روند 200 هزار واحدی برسد.

وی ادامه داد: اگر بازار بتواند 200 هزار واحد را بتواند بشکند که احتمال آن بسیار کم است، شاخص می‌تواند تا رقم 2300 هزار واحد هم حرکت کند. 

تحلیل گر بازار سرمایه تصریح کرد: اما از طرف دیگر درصورتیکه بازار نتواند این انتظار را برآورده سازد باید آماده پایان روند رشد بازار بوده و موج پنجم ناقص رقم می‌خورد.

فاضل درباره روند فعلی بانکی‌ها نیز افزود: بانکی‌ها تا حدودی درگیر خبر افزایش سرمایه خود هستند و درصورتیکه اخبار افزایش سرمایه تایید شود، گروه بانکی می‌تواند آغازگر یک حرکت جدید باشد اما؛ درحال حاضر آنها به مقاومتی جدی رسیده‌اند به خصوص بانک تجارت که در این مدت لیدر این اتفاق در بورس بود.

وی درخصوص ابزارهای جدید بازار سرمایه نیز گفت: سازمان در این زمینه تلاش‌های فراوانی را داشته ضمن آنکه توانسته بازار آتی شاخص را راه‌اندازی و مجوز آن را اخد کند ؛ از نظر شرعی مقداری مشکل وجود داشت اما؛ همین که توانستند این کار را انجام دهند و این بازار را راه‌اندازی کنند گامی بسیار موثر بود.

این کارشناس بازار سرمایه، تصریح کرد: راه‌اندازی این بازار حاکی از آن است که بورس در حال حرکت به سمت یک پختگی بوده و در چند سال آینده می‌توان به یک سطح جهانی نزدیک شود اما؛ اقدامی که سازمان باید انجام دهد، فرهنگ‌سازی است تا افراد مختلفی را جذب این حوزه کند.

وی افزود: بازار فیوچر و بازار آپشن از جمله بازارهای پُرحجم و گسترده‌ و دارای طرفداران زیاد است در ایران نیز فیوچر کالایی در بازار مرسوم شده و همانند بازار آتی سکه و آتی زعفران با استقبال مناسبی رو‌به‌رو می‌شود.

فاضل در ادامه گفت: اوایل امسال حجم بازار‌سرمایه از بازار آتی سکه نیز بیشتر شد اما؛ درمورد شاخص ابزارهای نوین و بحث کالایی آن مردم را باید از حالت سنتی آن خارج و به سمت بازار مدرن سوق داد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بازارهای نقدی حالت سنتی داشته و هیچ تفاوتی با خرید کالا در بیرون ندارند خاطرنشان کرد: این موضوع یعنی پول را می‌دهید و کالا را تحویل می‌گیرد اما؛ بازارهای فیوچر از آنجایی که ابزارهای نوین مالی هستند آموزش و فرهنگ‌سازی درخصوص آنها باید صورت گیرد تا حجم معاملات در این قسمت بازار نیز گسترده شود.

فاضل در ادامه افزود: بازار آپشن مدت‌هاست که راه‌اندازی شده اما؛ در طول روز، آپشن سکه 5 عدد هم به‌زور معامله می‌شد که از طرف کارگزاری هم باید این مشکل را برطرف کرد؛ در حال حاضر یک کارگزاری در ایران است که دارد معاملات برخط یا آنلاین را انجام می‌دهد و  مابقی کارها همگی تلفنی هستند.

تحلیل گر بازار سرمایه در پایان گفت: از طرفی خود کارگزاری‌ها نیز باید این موضوع را بین مردم جا بندازند تا حجم  افزایش یابد زیرا عیار تحلیل گروه معامله‌گر را این بازارها می‌تواند نشان دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

خرید تضمینی زعفران کمک به ثبات قیمت این محصول

بر اساس اعلام مدیر کالایی و انرژی کارگزاری بانک کشاورزی؛

پای خریداران خارجی زعفران به بورس کالا باز شد

به‌منظور اصلاح ساختار سرمایه‌ای این بانک صورت گرفت؛

اعلام افزایش سرمایه بانک تجارت به‌طور رسمی

تحت‌نظر مستقیم قائم مقام مدیرعامل این بانک صورت گرفت؛

سناریوی مدیریت ریسک در بانک تجارت

ارسال نظر