بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مهندسان و شرکت‌های ایرانی این توانایی را دارند که نزدیک به معادل درآمد نفت را به کشورهای همسایه خدمات مهندسی دهند.
کد خبر : ۱۸۶۵۱۶

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب با بیان اینکه ایران در حوزه عمرانی این توانایی را دارد که بیش از 30 میلیارد دلار خدمات مهندسی را صادر کند، گفت: مهندسان و شرکت‌های ایرانی این توانایی را دارند که نزدیک به معادل درآمد نفت را به کشورهای همسایه خدمات مهندسی دهند.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم افزود: ایران، کشوری که قبل از پیروزی انقلاب برای حداقل کارهای عمرانی نیز وابستگی داشت، امروزه این ظرفیت را پیدا کرده که در هر پروژه عمرانی مثل نیروگاه‌سازی، سدسازی، توسعه فرودگاه‌ها، شبکه ریلی، تونل‌سازی، پل‌سازی و تصفیه خانه‌ها و بسیاری از حوزه‌های عمرانی علاوه بر ترمیم نیازهای داخل کشور، به دیگر کشورها نیز خدمات مهندسی ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه مهندسی کشور از نظر کیفیت و توان در منطقه و کشورهای دیگر ممتاز است، تصریح کرد: در بحث بهسازی روستاها از 38 هزار روستای ایران، برای بالای 50 درصد روستای دارای 20خانوار فعالیت‌های عمرانی و طرح هادی روستایی در حال انجام است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همه کارهای عمرانی از جمله به‌سازی روستایی، شبکه آب شرب، خانه‌های بهداشت، مدرسه و دسترسی به سایر امکانات حتی در مناطق محروم نیز صورت گرفته است و بعد از پیروزی انقلاب به مناطق روستایی، دوردست و مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است و امروزه دیگر خانواده‌ای نیست که برق یا جاده مناسب آسفالته نداشته باشد و تلاش‌های خوبی در سراسر کشور در حوزه عمرانی صورت گرفته که قابل تقدیر است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محرکی که اقتصاد منطقه‌ای را رونق داد؛

پرستیژی به نام سد

امروز اتفاق افتاد؛

قیمت نفت خام، زیر 60 دلار

ارسال نظر