بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

وجود رانت در واردات و توزیع گوشت‌های وارداتی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه در واردات و توزیع گوشت‌های وارداتی رانت وجود دارد و توزیع گوشت در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که تضمین کافی به دولت نداده‌اند و به دلیل عدم تضامین کافی بازگشت سرمایه به دولت صورت نمی‌گیرد و بیت‌المال ضایع می‌شود.
کد خبر : ۱۸۶۶۵۳

به گزارش بورس نیوز، جلال محمودزاده در خصوص حضور دلالان در سیستم توزیع گوشت منجمد وارداتی، گفت: توزیع گوشت و تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی دارای مشکلاتی است و به همین دلیل موضوع تحقیق و تفحص در زمینه واردات نهاده‌های کشاورزی مخصوصا گوشت را در برنامه نظارتی مجلس قرار داده‌ایم.

نماینده مردم مهاباد در خانه ملت با بیان اینکه هفته آینده موضوع تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات گوشت و نهاده‌های کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در واردات و توزیع گوشت‌های وارداتی رانت وجود دارد و توزیع گوشت در اختیار شرکت‌های قرار می‌گیرد که تضمین کافی به دولت نداده‌اند و به دلیل عدم تضامین کافی بازگشت سرمایه به دولت صورت نمی‌گیرد و بیت‌المال ضایع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاهد صدها پرونده در زمینه عدم بازگردانی حقوق دولتی توسط شرکت‌های توزیع‌کننده نهاده‌های وارداتی از جمله گوشت هستیم، ادامه داد: متاسفانه توزیع گوشت‌ها و نهاده‌های وارداتی در اختیار شرکت‌های قرار می‌گیرد که با وزارت جهاد کشاورزی ارتباط دارند و در زمینه توزیع عملکرد مناسبی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به میزانی که گوشت وارداتی در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده قرار می‌گیرد در جامعه تقسیم نمی‌شود، عنوان کرد: به دلیل عدم وجود نظارت کافی دلالان و واسطه‌گران در زمینه توزیع گوشت وارداتی در بین جامعه وارد می‌شوند.

محمودزاده، اضافه کرد: معمولا گزارش‌های که توزیع‌کنندگان به شرکت پشتیبانی دام در رابطه با توزیع گوشت‌های وارداتی ارائه می‌کنند بررسی نمی‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود بخشی از گوشت‌های وارداتی که با ارز 4 هزار و 200تومانی وارد شده به صورت آزاد به فروش برسد و در اختیار مردم قرار نگیرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در پایان با تاکید بر اینکه وظیفه تنظیم بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه باید بر اساس نیاز و آمار موجود از مصرف سرانه کشور، محصولات مورد نیاز مانند گوشت قرمز را وارد و به دست مردم برساند، خاطرنشان کرد: محصولات مورد نیاز با دلار ارزان‌قیمت وارد و در سیستم توزیع آن محصول همانند واردات رانت ایجاد می‌شود و به دست مصرف‌کننده اصلی نمی‌رسد و در این میان واسطه‌ها و شرکت‌های مرتبط بهره‌مند می‌شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر