بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
پیشنهاد جالب هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه ارائه شد؛

افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به کام سهامداران

هیات مدیره شرکت قند شیرین خراسان، پیشنهاد افزایش سرمایه جالب توجه 9 هزار درصدی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۸۶۶۵۹

به گزاش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، محل این افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و در صورت اخذ مجوز از سوی سازمان بورس در خصوص این افزایش سرمایه، مبلغ ثبتی سرمایه شرکت به 4.656 میلیارد ریال خواهد رسید.

پیشنهاد هیئت مدیره «قشرین» در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها

بخش عمده‌ای از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مربوط به دارایی‌های طبقات ماشین آلات با ارزش کارشناسی شده 3.000 میلیارد ریال بیش از بهای دفتری و 943 میلیارد ریال نیز مربوط به طبقه دارایی‌های ساختمان شرکت است. 

به این ترتیب، با توجه به استانداردهای حسابداری، در صورت اجرایی شدن افزایش سرمایه فوق، شاهد هزینه‌های استهلاک سنگین شرکت در سنوات آتی خواهیم بود که این امر منجر به زیان‌ده شدن شرکت در صورت عدم تغییر محسوس در متغیرهای درآمدی و سایر هزینه‌های شرکت، خواهد گردید.

با این حال، در خصوص نحوه ارزش‌گذاری نیز سوالات متعددی به ذهن متبادر می‌گردد و اصلی‌ترین سوال این است که در حالی که ارزش دفتری ماشین‌آلاتی که ارزش دفتری آن‌ها تنها 8 میلیارد ریال بوده و بخش عمده‌ای از عمر مفید آنان سپری شده است، به چه صورت و با چه مکانیزم و فرمولی به بهایی بیش از 3.000 میلیارد ریال ارزش گذاری مجدد شده و آیا هیچ‌گونه نظارتی بر این گونه ارزش‌گذاری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر