بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
شهرداری تهران از سهامداری «رفاه» خارج می‌شود تا این سهم با نوسانات بالا، خوراک نوسان‎گیران را تأمین می‎کند.
کد خبر : ۱۸۶۷۲۹

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، امروز بلوک 6.21 درصدی سهام «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه» متعلق به شهرداری تهران به قیمت پایه هر سهم 19063ریال روی میز فروش قرار می‌گیرد. 

این بلوک غیر مدیریتی معادل با 28 میلیون سهم است که با دستور قضائی به شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد فروش اوراق بهادار بازداشتی به طور یکجا و نقد عرضه می‎گردد.

شایان ذکر است که هم اکنون این سهم در محدوده 12000 ريال معامله میشود.

شرکت بازتاب سهام توس با مالکیت 42.6 درصد به عنوان سهامداران عمده «رفاه» شناخته می‎شود و باقی سهامداران اغلب شهرداری استان‎ها هستند.

«رفاه» به سبب حضور در بازار پایه یکی از سهم های پرنوسان بازار به شمار می‎رود و به سبب سهام شناور کم، خوراک مناسبی برای نوسان‎گیران است. در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه این سهم با رشد خیره کننده طی مدتی کوتاه از 7000 به بیش از 25000 ريال رسید. نه برای این رشد دلیل قانع‎کننده‎ای وجود داشت و نه برای افت قیمت اخیر عامل مهمی شناسایی شده است.

آسایش به «رفاه» بازمی‎گردد / بلوکی دیگر روی میز فروش

در خصوص این شرکت باید عنوان کرد که با سرمایه 450 میلیارد ريالی، بیش از 600 میلیارد ريال سود انباشته دارد. در 6 ماهه منتهی به فروردین 97 رشد 99 درصدی در درآمدهای عملیاتی را به ثبت رساند. در مجموع، طی دوره های اخیر روند فروش همگام با افزایش تورم، رشد داشته است و انتظار می رود با روند کنونی، در سال مالی منتهی به مهر 97 رقمی بیش از سال گذشته شناسایی شود.

آسایش به «رفاه» بازمی‎گردد / بلوکی دیگر روی میز فروش

هر چند اوضاع فروش مناسب به نظر می‎رسد، اما بهای تمام شده نفس سود را می‏‎گیرد و مجال حضور در حاشیه سودهای بالا را نمیدهد.

آسایش به «رفاه» بازمی‎گردد / بلوکی دیگر روی میز فروش

با در نظر گرفتن روند صعودی فروش، امید میرود «رفاه» به ارقامی بالاتر در سود دست یابد و شاید با تغییر یکی از سهامداران عمده، روند معاملات تغییر کند و شرایط دیگری را تجربه نماید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲۵درصدی سودآوری این فروشگاه؛

سود "رفاه" در سال‌های آینده قابلیت تکرار دارد!

رشد ۲۵درصدی سودآوری این فروشگاه؛

سود "رفاه" در سال‌های آینده قابلیت تکرار دارد!

ارسال نظر