بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت:

صدور بیش از 600 میلیارد تومان ضمانت نامه

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: طبق استانداردهای بین‌المللی، صندوق‌های ضمانت بین 5 تا 6 برابر سرمایه خود را می‌توانند ضمانت نامه صادر کنند و با توجه به سرمایه 110 میلیارد تومانی این صندوق، تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده است.
کد خبر : ۱۸۶۷۶۰

به گزارش بورس نیوز، محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: در ماده 4 بند الف تبصره 18 بودجه سال 98 آمده است؛ به منظور تسهیل تأمین وثایق موردنیاز برنامه‌های موضوع این حکم، بخشی از منابع عمومی جزء ( ١) این بند میتواند با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور برای افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی و همکاری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص به موقع این افزایش سرمایه، بتوانیم خدمات بیشتری را به صنایع کوچک ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: طرح‌های مهمی مثل اشتغال روستایی یا طرح ملی پوشاک که واحدهای صنعتی کوچک نیز در آن دیده شده است به دلیل عدم توان ارائه وثیقه مورد نیاز نظام بانکی با مشکلاتی روبرو شده است.

وی گفت: به دلیل عدم کفایت سرمایه صندوق در حال حاضر،امکان صدور ضمانت نامه برای این واحدها فراهم نیست.

مقیسه تصریح کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی، صندوق‌های ضمانت بین 5 تا 6 برابر سرمایه خود را می‌توانند ضمانت نامه صادر کنند و با توجه به سرمایه 110 میلیارد تومانی این صندوق، تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده است.

وی گفت: این اعداد نشان می‌دهد، سقف پوشش صندوق، اجازه صدور ضمانت‌نامه‌های جدید را نمی دهد و تنها راه حل این موضوع افزایش سرمایه صندوق است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود :در جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی موضوع افزایش سرمایه مطرح شد و خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت صنعت،معدن و تجارت و همراهی سازمان برنامه و بودجه ،این مهم در بودجه سال 98 دیده شد.

مقیسه گفت:در شرایط جدید کشور، صنایع کوچک می‌تواند نقش‌آفرینی موثرتری در اشتغال، ارزش‌افزوده صادرات و... داشته باشد و لازمه تحقق این موضوع حمایت‌های بیشتر از این صنایع است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: تجربه‌های جهانی نشان می‌دهد حتی در کشورهای توسعه یافته نیز به صندوق‌های ضمانت اهمیت زیادی می‌دهند.

وی گفت: در پژوهش و مطالعه تطبیقی که در 10 کشور جهان در حال انجام است مشخص شده که بسیاری از کشور‌ها برای حمایت از SME‌ها به تقویت صندوق‌های ضمانت روی آورده‌اند.

مقیسه تصریح کرد: با انجام اصلاحات در اساسنامه صندوق و افزایش سرمایه می‌توانیم حمایت‌های موثرتری از صنایع کوچک انجام دهیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

اولویت نخست کشور رونق اقتصادی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

448 هزار میلیارد ریال بودجه جاری و عمرانی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت:

جز اینکه به توان مردم مراجعه کنیم چاره ای نداریم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کار دولت، بررسی بودجه و کشف موارد پنهان است

ارسال نظر