بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مدیرعامل بیمه اتکایی امین گفت: افزایش سهم شرکت‌های بیمه‌ای در بازارسرمایه نیازمند ارائه راهکارهای موثر در این زمینه توسط فعالین بازار است.
کد خبر : ۱۸۶۷۶۲

مصطفی کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس‌نیوز با بیان اینکه مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکایی امین روز پنج شنبه مورخ 1397/10/27 در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: به دستور بانک مرکزی و باتوجه به شرایط بازار و کاهش ارزش ریالی و همچنین در راستای افزایش توانگری شرکت برای حفظ ریسک‌های بیشتر در کشور، افزایش سرمایه شرکت نیز در دستور جلسه مجمع قرار دارد.

وی ادامه داد: انتخاب 5 نفر به‌عنوان اعضای هیات مدیره نیز در دستور جلسه مجمع قرار دارد.

کیایی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نقش بیمه‌ های اتکایی در داخل کشور پررنگ‌تر شده است، افزود: باید در خصوص جایگزینی بیمه‌های اتکایی به جای بیمه‌های داخلی بررسی‌های لازم انجام شود.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین خاطرنشان کرد: رویکرد کشور در خصوص اجرا و تقویت بیمههای اتکایی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در داخل کشورعامل موثری در تقویت این نوع بیمه محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نباید ریسک‌ها در داخل کشور نگه داشته شوند، ادامه داد: اما به دلیل وجود تحریم‌ها قادر به برقراری ارتباط با دیگر کشورها نخواهیم بود.

کیایی با اشاره به همکاری ایران با دو کشور روسیه و سوریه گفت: امیدواریم همانند سال‌های گذشته ریسک‌های مربوط به صندوق تحریم و صندوق مشترک را نگه‌داری کنیم.

وی در تشریح وضعیت بیمه‌های اتکایی در بازارسرمایه نیز تصریح کرد: رسانه‌ها در زمینه انتشار نظرات و انتقادات فعالین این صنعت نقش موثری ایفا می کنند.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین ادامه داد: اعضای شورای سرمایه‌گذاری صنعت بیمه رهنمودهای لازم در خصوص بهبود وضعیت این صنعت در آینده را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالین صنعت بیمه بخصوص بیمه اتکایی وظیفه سرمایه‌گذاری ندارند، افزود: باید اقدامات لازم در زمینه افزایش سهم بیمه‌ها در بهش تولید انجام شود که به تبع آن تعداد کارگران و کارمندان شاغل کشور نیز افزایش یابد.

کیایی بابیان اینکه فعالین بازار سرمایه نیز می‌توانند راهکارهای موثر در زمینه افزایش سود سهام شرکت‌های بیمه‌ای را ارائه دهند، ادامه داد: بیمه اتکایی امین به خوبی از منافع سهامداران خود دفاع می‌کند که به همین دلیل سهامداران این شرکت بیشترین میزان سود را نسبت به سهامداران دیگر شرکت‌های بیمه‌ای دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر