بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

با تحریم‌ها زندگی می‌کنیم

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تحریم‌ها زندگی می‌کنیم و همین تحریم‌ها موجب ایجاد افتخارات برای کشور شده است.
کد خبر : ۱۸۶۸۷۸

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه با تحریم‌ها زندگی می‌کنیم و همین تحریم‌ها موجب ایجاد افتخارات برای کشور شده است، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی حاصل پشتوانه انقلاب، هدف‌های یکسان و وحدت کلمه است. انقلاب اسلامی نشان داد هر جا اهداف مشترک و تمرکز ایجاد کند دستاورد بزرگی به دست خواهد آورد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پیگیری بومی‌سازی در مجموعه وزارتخانه با تمرکز منابع مالی، انسانی و دانش بومی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های کشور محدودیت‌ها به ایجاد خلاقیت کمک می‌کند و در ۴۰ سال گذشته با محدودیت‌هایی در ایران مواجه بودیم.

مقیمی در ادامه با نگاهی به وضعیت صنعت فولاد در کشور بیان کرد: چهل سال پیش فقط دو واحد با ۶۷۰ هزار تن ظرفیت و ۷۰۰ نفر اشتغال فقط فولاد تولید می‌کردند اما در حال حاضر۶۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۳۵ هزار نفری و ظرفیت تولید ۲۲ میلیون تن در کشور مشغول به فعالیت هستند. ایران جایگاه ۱۳دنیا و رتبه دوم در تولید فولاد منطقه خاورمیانه را دارا است و تلاش و هدف گذاری برای کسب رتبه نخست ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی، دانش و توانمندی به دست آمده در کشور را به نمایش می‌گذارد و افراد به توانمندی داخلی اعتماد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری داخلی فراهم کنند. در شرایط فعلی باید دنیا فضای مجازی را به عنوان موضوعی اساسی بپذیریم و این نمایشگاه فیزیکی به صورت مجازی نیز برگزار شود که افراد در نقاط مختلف دنیا بتوانند از این توانمندی‌ها بازدید کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شناسایی مشکلات گمرکی صنایع و بررسی چالش‌های گمرکی در ۶محور با ۳۵ موضوع در دو جلسه اخیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در جلسات آینده نیز پس از رفع مشکلات گمرکی با بانک مرکزی مشکلات بخش واردات و صادرات، تامین منابع مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی را رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ و اختصاص بودجه برای حمایت از صنایع کشور گفت: برای توسعه صنایع ۲۱هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، احیا واحدهای راکد و توسعه خوشه‌های صنعتی اختصاص یافته است که هزار میلیارد از این اعتبار یارانه دولت بوده واز محل خزانه پرداخت می‌شود. این یارانه با نرخ سود تسهیلات ۱۲ و ۱۴ درصد در مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه یافته اجرایی می‌شود.

مقیمی در ادامه با اشاره به معافیت ثبت سفارش مواد اولیه مورد نیاز تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با مصوبه سران سه قوه سه هزار و ۲۴۳ تعرفه از ثبت سفارش در این مناطق معاف اعلام شد که در این راستا واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه به مناطق آزاد بدون ثبت سفاش امکانپذیر شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با تفویض اختیارات به استان‌ها، تحریم‌ها را به شکست قطعی می‌رسانیم. در نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال شناسایی موارد لازم برای تفویض اختیارات به استان‌ها هستیم زیرا این امر موجب افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مقیمی گفت: برنده کسی است که تصویر آینده را مشخص کند، رصد و پایش واحدهای تولیدی را در اولویت فعالیت‌ها قرار دهد و مشکلات در سطح استانی و ملی و مراجع بالاتر پیگیری شود. اختیارات ستاد تسهیل را تا پایان سال ۹۸ به سمتی می‌بریم که در برابر برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر این تصمیمات نافذ و اجرایی شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت:

حوزه تولید کشور در نوک پیکان تحریم‌ها قرار دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی کرد؛

تخصیص منابع ۶۵ هزار میلیاردی برای کمک به واحدهای تولیدی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ارائه تسهیلات توسط دولت، زمینه توسعه صنایع

ارسال نظر