بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
این نشست با حضور اعضا و نمایندگان نهادها و وزارتخانه‌های ذیربط ایران و اتریش و برخی اتحادیه‎ها و شرکت‎های فعال دو کشور در زمینه‌های انرژی در وین پایتخت اتریش برگزار شد.
کد خبر : ۱۸۶۸۸۹

به گزارش بورس نیوز، بهرام قاسمی، اظهار کرد: این نشست با حضور اعضا و نمایندگان نهادها و وزارتخانه‌های ذیربط ایران و اتریش و برخی اتحادیهها و شرکتهای فعال دو کشور در زمینه‌های انرژی در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست درباره همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی از جمله فناوری‌های مرتبط با انرژی‌‌های تجدیدپذیر، راهکارهای مصرف بهینه انرژی و ارتقای بهره‌وری انرژی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست مدیران امور انرژی مرکز همکاری فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و شرکت‌های خصوصی مرتبط ایرانی حضور داشتند.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه خزر از معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی ریاست جمهوری اسلامی ایران را در این کارگروه به‌عهده داشته است.

۱۴ تیرماه امسال معاون امور بین‌الملل وزارت نفت که همراه با رئیس جمهوری و هیات همراه به اتریش سفر کرده بود، اعلام کرد، با توجه به وجود توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش، این توافقنامه در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های جایگزین، تمدید شد.

به گفته امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در این گفتوگوها به جز انرژی‌های جایگزین، درباره افزایش بهره‌وری انرژی در ایران نیز مذاکره شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

تامین زیرساخت لازم برای استفاده از انرژی های نو

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت:

صنعت نفت یک خانواده بزرگ

ارسال نظر