بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بازار سرمایه مهم‌ترین بازار مالی کشور

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در حال حاضر به مهم‌ترین بازار مالی کشور بدل شده و مراجعه به این بازار از بخش‌های مختلف اقتصادی، افزایش دارد.
کد خبر : ۱۸۶۸۹۸

به گزارش بورس نیوز، سعید فلاح‌پور، اظهار کرد: سال گذشته نوسانات اغلب متغیرهای اقتصادی به نفع بازار سرمایه تمام شد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است به رغم وجود برخی مشکلات بین‌المللی، بازار سرمایه در بلندمدت راه خود را می‌رود و مشکلی نخواهد داشت. بازار سرمایه در حال حاضر به مهم‌ترین بازار مالی کشور بدل شده و مراجعه به این بازار از بخش‌های مختلف اقتصادی، افزایش دارد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه به خوبی مشخص است، بازار سرمایه اصلی‌ترین روش برای تامین مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و بهترین مسیر هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصاد است، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور بهترین گزینه برای مدیریت حجم نقدینگی، بازار سرمایه است و مسوولین ارشد کشور نیز همواره به این موضوع تاکید کرده‌اند.

ابزارهای جدید در راهند

سعید فلاح‌پور با تاکید بر اینکه توسعه بازار سرمایه همواره رسالت سازمان بورس و اوراق بهادار است، گفت: قرارداد آتی روی سبد سهام، که یکی از مهمترین ابزارهای پوشش ریسک برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه به شمار می‌رود با تلاش گسترده راه‌اندازی شد و اکنون موضوع راه‌اندازی آپشن اختیار خرید و فروش روی سبد سهام در حال بررسی است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اوراق بیمه اتکایی نیز به زودی در بازار سرمایه معرفی می‌شود. اوراق وکالت نیز در حال طراحی و مسایل فقهی آن حل شده است.

وی با بیان اینکه امروز با همت سازمان بورس و اوراق بهادار تقریبا تمامی ابزارهای مالی مرسوم دنیا در دسترس سرمایه گذاران بازار سرمایه ایران است، افزود: در عین حال در حوزه توسعه ابزارهای مشتقه امکان توسعه بیشتر فراهم است.

سعید فلاح‌پور افزود: بحث فروش استقراضی هم اهمیت و کابرد زیادی دارد و انتظار می‌رود که به زودی به بازار معرفی شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره شرکت مدیریت فناوری گفت:

وارانت سبد سهام نوعی ابزار مشتقه

در پی توافقات اعضای کمیسیون اقتصادی با مدیران بازارسرمایه؛

تأکید بر راه‌اندازی بورس ارز

پایان خوش اولین ماه زمستان در تالار شیشه ای؛

گام قدرتمند فعالیت بورس تهران در زمستان+جدول

ارسال نظر