بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
با انعقاد بیش از ۳۴۳ هزار قرارداد آتی؛

آخرین جزییات معاملات زعفران در بورس کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۳۴۳ هزار و ۲۸۲ قرارداد آتی زعفران را در حالی منعقد کردند که ارزش ریالی بیش از ۴۵۷۳ میلیارد ریال و ۱۵۲ میلیون ریالی در بازار به ثبت رسید.
کد خبر : ۱۸۶۹۲۰
به گزارش بورس نیوز، طی معاملات هفته گذشته تعداد ۲۱ هزار و ۹۳۳ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در دی ماه جاری منعقد شد و ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال برای این سررسید معاملاتی به ثبت رسید. طی این معاملات قیمت هر گرم زعفران نگین در بالاترین سطح به رقم ۱۳۰ هزار و ۹۰۰ ریال رسید و در پایین ترین سطح نیز هر قرارداد به قیمت ۱۲۱ هزار ریال منعقد شد.

معامه گران با توجه به فرارسیدن موعد تحویل زعفران در این سررسید، تعداد موقعیت های باز را به رقم ۳۴۸۷ موقعیت کاهش دادند.

در سررسید بهمن ماه این قرارداد نیز ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۲۹۰ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال ثبت شد و هر گرم زعفران نگین تحویل بهمن ماه در بالاترین سطح به قیمت ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ ریال معامله شد و در پایین ترین سطح تا قیمت ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ ریال نوسان کرد. گفتنی است موقعیت های باز در سررسید مذکور به رقم ۵۳ هزار و ۵۱۹ موقعیت تغییر یافت.

انعقاد ۶۵۸ قرارداد آتی زعفران رشته ای تحویل بهمن ماه امسال نیز ارزش معاملات ۵ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال را در پی داشت. معامله گران در جریان معاملات این سررسید هر گرم زعفران را در بالاترین سطح به رقم ۹۳ هزار و ۳۰۰ ریال معامله کردند و در پایین ترین سطح نیز رقم ۸۳ هزار و ۶۰۰ ریال را به هر گرم از این محصول اختصاص دادند. در پایان معاملات هفته گذشته ۳۸۰ موقعیت باز برای این سررسید معاملاتی در بازار وجود داشت.

سررسید اسفندماه قرارداد آتی زعفران رشته ای نیز با ۶۱ موقعیت باز و ۱۰۸ قرارداد منعقد شده ارزش ریالی ۹۸۰ میلیون ریالی را رقم زد تا قیمت هر گرم زعفران رشته ای در محدوده بین ۹۲ هزار ریال در قیمت حداکثری و ۸۹ هزار و ۶۰۰ ریال در قیمت حداقلی، نوسان کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اهمیت بورس کالا در تحریم و اختلالات عرضه و تقاضا؛

عرضه زنجیره تولید محصولات در بورس کالا ضروری است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

ضرورت ورود گندم به بورس‌کالا / اطمینان و اعتماد کشاورزان باید جلب شود

رئیس هیات‌مدیره ذوب آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تهاتر بدهی‌های بانکی و پرداخت بدهی‌های رسوبی /اهمیت خروج ذوب‌آهن از شمولیت ماده 141

رئیس هیات‌مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عرضه خرد مانع خرید مصرف‌کنندگان از بورس‌کالا بود/ رشد عرضه‌ فقط با افزایش میزان تقاضا

ارسال نظر