بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان کرد؛

آخرین خبرها از شرایط جدید ثبت سفارش تلفن همراه

سرپرست سازمان توسعه تجارت از ثبت سفارش واردات تلفن همراه با مشخصات و شرایط خاص خبر داد.
کد خبر : ۱۸۶۹۵۱
به گزارش بورس نیوز، محمد رضا مودودی  ­ با اعلام این خبر افزود: البته اینکه محصولی مانند تلفن همراه می‌تواند وارد شود یا خیر­­به دستگاه تخصصی آن یعنی وزارت ارتباطات برمی گردد که اگر تشخیص دهد با کمبود این محصول مواجه ایم و از آنجا که در این حوزه تولیدکننده قوی نیستیم ثبت سفارش آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:­ اگر چه واردات تلفن همراه در مقطعی با سوء استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی و مفتوح شدن پرونده‌هایی در این باره، ­ با اختلال همراه شد، اما ثبت سفارش آن متوقف نشد یعنی شرط ثبت سفارش این گونه شد که تلفن‌های همراه وارداتی باید در کشور نمایندگی رسمی داشته باشند به طور نمونه ما نمایندگی آیفون در کشور نداریم که برخی شرکت‌های خدمات دهنده در این حوزه که از ظرفیت‌های لازم برخوردار بودند با دادن تعهد توانستند مجوز واردات بگیرند.

مودودی گفت: موضوع دیگر طرح ریجستری تلفن‌های همراه وارداتی برای رهگیری این کالاست که اگر این موضوع هم رعایت شود به همراه داشتن نمایندگی اجازه واردات­ داده می‌شود.

خودرو‌های با تخلف ثبت سفارش هم در نوبت ترخیص

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: برای خودرو‌هایی که در ثبت سفارش واردات آن‌ها تخلف صورت گرفته هم برنامه برای ترخیص داریم، اما تخلف واردکننده آن به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

محمدرضا مودودی افزود: تخلفات در حوزه ثبت سفارشات واردات خودرو را در جلسه ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرکات مطرح کردیم و در جلسه این طور گفته شده که اگر خودرویی وارد و پیش فروش شده، ­ مشتری باید به حقش برسد، اما اگر تخلفی صورت گرفته جداگانه باید با متخلف برخورد شود.

وی گفت: بخش زیادی از واردات خودرو که امروز با­مشکل مواجه شده­­مربوط به قبل از تاریخ اعلامی ۱۶ مرداد است که پیش بینی می‌کنیم تا ۱۵ هزار دستگاه را شامل شود البته گمرک باید رصد کند این خودرو‌ها تا قبل از آن تاریخ قبض انبار شده بودند یا خیر؟ مواردی هم داریم­­که خودرو‌ها قبل از آن تاریخ ثبت سفارش شده اند و بعد از آن تاریخ وارد کشور و­ قبض انبار شده اند که با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم تا ببینیم راه حلی برای این گروه از خودرو‌ها می‌توان پیدا کرد یا خیر؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر