بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
فعال صنعت کاشی و سرامیک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلایل اقبال گروه کاشی و سرامیک/ جایگزین‌های بازار صادراتی عراق مشخص شدند

تولیدکنندگان کاشی و سرامیک حدود ۲ماه قبل، قیمت محصولات خود را حدود ۲۰ تا ۳۰درصد افزایش دادند و این اتفاق در روند سودآوری این شرکت‌ها موثر بوده است.
کد خبر : ۱۸۶۹۶۵
به گزارش بورس‌نیوز، گروه کاشی و سرامیک یکشنبه سبزی را پشت سر گذاشتند و برخی نمادهای این گروه با صف خرید همراه بوده ضمن آنکه گزارش‌های عملکرد ۹ ماهه شرکت های این گروه نیز نسبتا مطلوبی بود. 

«کلوند» در دوره ۹ ماهه با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود خالص ۱۲۷.۵ میلیارد ریالی محقق کرده است. «کسعدی» در همین مدت با جهش ۱۵۰ درصدی نسبت به سال قبل تقریبا ۵۱۴ میلیارد ریال سود محقق کرده و «کحافظ» با یک پرش ۳۱۷ درصدی ۱۲۷.۵ میلیارد ریال سود محقق کرده است.

رضا نساج پور کارشناس و فعال صنعت کاشی و سرامیک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: تولیدکنندگان کاشی و سرامیک حدود ۲ ماه قبل، قیمت محصولات خود را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دادند و این اتفاق در روند سودآوری این شرکت ها موثر بوده است. ضمن اینکه مشکل رقابت منفی بین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک به ظاهر کمرنگ‌تر شده است.

وی افزود: علاوه بر این معمولا در ماه های پایانی سال تقاضای کاشی و سرامیک در بازار داخل افزایش پیدا می کند و این موضوع هم می تواند دلیلی برای جذابیت این گروه باشد. همچنین اخباری همچون برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کشور و یا آغاز بازسازی مناطق جنگ زده سوریه، چشم انداز آینده را روشن تر می کند.

نساج پور در خصوص وضعیت صادرات صنعت بیان کرد: حجم صادرات به عراق کاهش داشته؛ ولی صادرات به سایر بازارهای صادراتی افزایش داشته است.

وی در خاتمه تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت کاشی و سرامیک، بهای تمام شده صنعت بالا است و در صورت تداوم وضعیت فعلی، شاید کارخانجات کاشی و سرامیک باز هم درخواست افزایش قیمت داشته باشند. بهترین اتفاق ممکن در این صنعت، کاهش بهای تمام شده خواهد بود. کاهش بهای تمام شده کاشی و سرامیک در گرو کاهش نرخ ارز و نیز تسهیل واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر