بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت هشدار داد:

بررسی وضعیت مجوز شرکت های پیش‌فروش کننده خودرو قبل از خرید

معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات پیش‌فروش خودرو، از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکت‌های فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش‌فروش خودرو وضعیت شرکتهای اعلام‌کننده را بررسی کنند.
کد خبر : ۱۸۶۹۸۵

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی با تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات خودرو، از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکت‌های فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش‌فروش خودرو وضعیت شرکتهای اعلام‌کننده را بررسی کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های اخیر وزارت صمت تصریح کرد: کلیه شرکت‌های تولیدکننده خودرو و نمایندگی شرکت‌های خارجی مجاز، از اقدام به پیش‌فروش خودرو قبل از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری کنند.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شرکت‌های دارای مجوز موظفند عملکرد پیش‌فروش خودرو را به صورت هفتگی به معاون صنایع و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها موظفند ضمن رعایت سقف مجاز به پیش‌فروش از هرگونه ایجاد تعهد خارج از مجوز مربوطه امتناع کرده و نسبت به ارایه دسترسی برخط به سامانه فروش به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی جهت کنترل این آمار اقدام کنند.

یادآور می شود، چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش‌فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش‌فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی مانند ایران خودرو و سایپا نیستند بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش‌فروش فریب می‌دهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت:

حوزه تولید کشور در نوک پیکان تحریم‌ها قرار دارد

عضوهیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با بورس نیوز؛

افزایش زیان خودروساز به دلیل مقاومت دولتی‌ها / خودروساز به حمایت نیاز دارد

پیش بینی فروش خودروهای جدید؛

35 تا 47درصد فروش خودروی برقی در سال 2040

معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران‌خودرو

برگرداندن وجوه پرداختی اضافی به مشتریان ایران خودرو

ارسال نظر