بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس فراکسیون توسعه روستایی گفت:

معدن سنگ آهن در منطقه خوروبیابانک

رئیس فراکسیون توسعه روستایی گفت: معادن سرب، مس و پتاس در حوزه انتخابیه اینجانب کشف و در حال استخراج است. معدن سنگ آهن نیز در این منطقه وجود دارد که هنوز به مرحله استخراج نرسیده است.
کد خبر : ۱۸۷۱۰۱

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به صنایع مناسب مناطق کویری، گفت: مناطق کویری پتانسیل و ظرفیت خاصی برای توسعه اقتصاد دارند. در منطقه خور و بیابانک معادن بسیاری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری‌های کافی می‌توان از این فرصت برای توسعه اقتصادی استفاده کرد؛ سرمایه‌گذاری در حوزه معدن باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در خانه ملت افزود: معادن سرب، مس و پتاس در حوزه انتخابیه اینجانب کشف و در حال استخراج است. معدن سنگ آهن نیز در این منطقه وجود دارد که هنوز به مرحله استخراج نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در مناطق کویری نمی‌توان صنایع آب‌بر راه اندازی کرد اما این مناطق ظرفیت مناسبی برای توسعه صنایع دستی و فرش دارد. فرش نایین شهرت جهانی دارد و در صورتی که سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت انجام شود درآمدهای مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: High tech یکی دیگر از صنایعی است که توسعه آن در مناطق کویری عایدی بسیاری برای مردم ایجاد می‌کند این صنعت رویکرد نوینی از صنایع هستند که از فناوری برتر و بالایی برخوردار بوده و دانش فنی ، نوآوری و خلاقیت ، توجهی در تعریف و تکوین آن دارد. مشخصه اصلی این صنایع ، ایجاد ارزش افزوده بالا، اتکا به نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده و تحت تاثیر قراردادن سایر بخش‌های تولیدی و خدماتی از طریق افزایش بهره‌وری است.

رئیس فراکسیون توسعه روستایی با بیان اینکه قطعه‌سازی یکی دیگر از صنایعی است که می‌توان در مناطق خشک و کویری از آن بهره برد، تاکید کرد: هر صنعتی که نیازمند آب نباشد می‌تواند در مناطق کویری راه‌اندازی و توسعه یابد چراکه نیروی تخصصی و ماهر نیز در این مناطق بسیار است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بهره برداری از ظرفیت مناطق کویری، بیان کرد: بهره‌برداری از مناطق کویری به حمایت مسئولان، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات نیاز دارد تا زیرساخت‌های مناسب برای آب، برق، گاز و... ایجاد شود.

نماینده نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنعت گردشگری کویر نیز یکی از ظرفیت‌هایی است که در صورت حمایت می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه موثر باشد. در حال حاضر بوم گردی‌های بسیاری راه اندازی شده که جذابیت خاصی برای گردشگران دارند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر