بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساماندهی بازار خودرو با طرح و تحقیق و تفحص انجام نمی‌شود و بنابراین تصویب این طرح نمی‌تواند وضعیت کنونی صنعت خودرو بهبود بخشد.
کد خبر : ۱۸۷۱۰۸

به گزارش بورس نیوز، ولی ملکی با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار کرد: این طرح زمانی مطرح شد که واگذاری و تحویل خودرو مشکلی نداشت و خودروسازان تولید انبوه داشتند از سوی دیگر دولت تعرفه واردات را برای برخی خودروها 45 درصد افزایش داد.

نماینده مردم مشکین شهر در خانه ملت افزود: زمانی که طرح ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون ارائه شد به دلیل شرایط روز مسکوت ماند اما به دلیل اصرار نمایندگان طرح در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت. در آن زمان واردات خودرو ممنوع شد بنابراین هدف اولیه طراحان طرح ساماندهی بازار کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاحاتی در طرح ساماندهی بازار خودرو انجام داد و طرح را برای بررسی به صحن ارجاع داد، اظهار کرد: ساماندهی بازار خودرو با طرح و تحقیق و تفحص انجام نمی‌شود و بنابراین تصویب این طرح نمی‌تواند وضعیت کنونی صنعت خودرو بهبود بخشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طرح ساماندهی بازار خودرو مُسکنی برای وضعیت کنونی است و مشکل اصلی را از پایه حل نمی‌کند. اگرچه ممکن است این طرح در ظاهر مردم را امیدوار و تا حدودی التهاب بازار را کم کند اما مادامی که تولید خودرو به صورت انبوده انجام نگیرد و نیاز قطعه سازان تامین نشود مشکلات این حوزه برطرف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر قیمت‌ها براساس واقعیت به قطعه سازان پرداخت نشود این صنعت نمی‌توانند قطعات موردنیاز خودروسازان را تولید کنند در نتیجه خودروسازان برای تولید با مشکل روبه رو هستند بنابراین یا خودرویی تولید نمی‌کنند یا خودروی تولید شده قابل عرضه به بازار نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جابه‌جایی مدیریت شرکت‌های خودروسازی تغییری در وضعیت بازار خودرو ایجاد نمی‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضوهیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با بورس نیوز؛

افزایش زیان خودروساز به دلیل مقاومت دولتی‌ها / خودروساز به حمایت نیاز دارد

گزارش خوداظهاری درباره خودروها صورت گرفت؛

وجود 666 خودرو بلاتکلیف در گمرک

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

ایفای تعهدات خودروسازان به مشتریان

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

بدهی 15هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان

ارسال نظر