بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

روند رو به رشد نرخ اجاره‌بها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه نرخ اجاره‌بها از آغاز سال جاری روند رو به رشد داشته و این مسئله موجب شده که خانواده‌ها برای پیدا کردن مسکن اجاره ای دچار مشکلات بسیاری شوند.
کد خبر : ۱۸۷۱۴۵

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور با انتقاد از افزایش چشمگیر و نگران‌کننده اجاره‌بها در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: متأسفانه نرخ اجاره‌بها از آغاز سال جاری روند رو به رشد داشته و این مسئله موجب شده که خانواده‌ها برای پیدا کردن مسکن اجاره ای دچار مشکلات بسیاری شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت، با اعلام اینکه در شرایط کنونی بیش از دو سوم درآمد خانواده‌ها صرف پرداخت اجاره خانه می شود، افزود: این مسئله نشان دهنده وضعیت نگران کننده معیشت و اقتصاد خانواده‌ها است و قطعا باید برای کاهش این مشکلات فکری صورت گیرد.

وی ادامه داد: طبق آمارها، نرخ اجاره‌بها از آغاز سال تاکنون از 30 تا 50 درصد رشد داشته است، گفت: این روند به هیچ عقلانی نیست و قطعا نباید مالکان تعرفه‌ها و نرخ‌های خود را متناسب با میزان افزایش قیمت خانه بالا ببرند.

کیانپور با انتقاد از نبود نظارت بر بازار خرید و فروش و اجاره مسکن، گفت: امروز مالکان ساختمان‌ها، هم ارزش افزوده ناشی از افزایش قیمت مسکن را دریافت کرده و هم نرخ اجاره‌بها را بالا می برند و در این عرصه نظارت وزارتخانه وجود ندارد و هر مالکی نسبت به رویکرد و شرایط خود اجاره را بالا می برد و تنها اجاره نشین‌ها از این وضعیت آسیب می بینند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من مسکن اجاره ای نیز یک کالای مصرفی محسوب می شود و رویکرد قانونی دستگاههای نظارتی باید بر همین اساس باشد، یعنی سازمانی مانند تعزیرات حکومتی می تواند ورود کرده و نسبت به تخلفات املاکی‌ها و مالکان سودجو رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امروز با افزایش 90 درصدی قیمت مسکن و ایجاد رکود تورمی در بازار مسکن، خانواده‌ها دیگر توان خرید خانه را ندارند، از این رو بازار اجاره نشینی بیش از پیش داغ خواهد شد، حال در این عرصه با افزایش تقاضا، دلالان و سودجوها قطعا مسیر افزایش نرخ اجاره‌بها را دنبال می کنند که قطعا وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به کنترل بازار اقدام کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر