بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:‏

بانکی‌ها انتظارات را برآورده نکردند/ پالایشی‌ها سوار بر موج روانی

برای برخی اتفاقات بازار سرمایه در ماه‌های اخیر مثل ریزش بازار یا رشد پالایشی‌ها، نمی‌توان منطق خاصی آورد و تنها می‌توان ‏عملکرد ضعیف برخی نمادها را دلیل این مهم دانست. ‏
کد خبر : ۱۸۷۱۵۳

محمدرضا سرافراز یزدی کارشناس بازار سرمایه در مورد ارزیابی وضعیت بازار به بورس‌نیوز گفت: دلیل منطقی برای ریزش بازار وجود ندارد و این اتفاق بیشتر به دلیل گزارش‌های 9 ماهه رخ‌داده است.

وی وضعیت بانکی‌ها و به‌خصوص بانک ملت را روی ریزش بازار مؤثر دانست و افزود: بانکی‌ها انتظارات را برآورده نکردند و به‌تبع آن بازار ریزش کرد. برای این موضوع دلیل منطقی نمی‌توان ذکر کرد. خیلی از پالایشی‌ها و معدنی‌ها رشد خوبی داشتند که بیشتر دلیلش روانی بود و برای این مهم هم نمی‌توان از منطق گفت.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در خصوص ابزارهای بازار سرمایه نیز گفت: افزایش حجم معاملات و ورود سرمایه‌گذاران جدید، به بازار و به سلیقه‌های مختلف در بازار کمک می‌کند. اگر در این زمینه به تجربیات موفق کشورهای دیگر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تمام این ابزارها سال‌های سال است که کارکرد خودش را داشته و درنهایت بازار سرمایه ما نیز باید همین مسیر دیگران را بپیماید.

وی افزود: این مسئله شاید در وهله اول نیاز به فرهنگ‌سازی داشته باشد اما؛ تمامی ابزارها برای بازار لازم و مکمل وضعیت بازار هستند.

سرافراز در خصوص ورود شرکت‌های بزرگ به بورس گفت: بازار سرمایه به‌عنوان یک محل شفاف می‌تواند به شرکت‌ها کمک شایانی کند و حتی معاملات این مجموعه‌ها بیشتر خواهد شد. البته هرچقدر شفافیت عملکردی و مالی شرکت‌ها بیشتر شود و بعد وارد بازار سرمایه شوند، کمک بیشتری به بورس خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
تحلیل شو باید از بازار اتی سهام جویا شد جایی که از ریزش بازار و شاخص سود میکنن کم تحلیل داشت این هم دسته گل اقایان سهام بازان اتی چی بگه ادم فقط بلدن طرح جدید بدن بازار وگیج کنن خودشون سود کنن و بازار را اختصاصی تر کنن بعد میگن چرا بازار سرمایه نقدینگی جذب نمی کنه بعد هم داستان سرایی بعد هم میرن تو اختلاف اقتصادیه چین و امریکا یه دور میزنن سر کارت میزارن . کل بازار سرمایه ما اینه