بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
نسبت قیمت به درآمد در 12 ماه گذشته در طول سال 6.86 بود که این رقم در سال جاری به 6.16 افزایش یافته که این امر نشان دهنده رشد قابل ملاحظه درآمد شرکت ها بوده به طوری که در حال حاضر درآمد شرکت ها در بورس حدود 74 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
کد خبر : ۱۸۷۱۷۹

رشد بازارگردان‌ها و افزایش نقدشوندگی بازار /ایجاد 107 هزار پل معاملاتی در سال 97

به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در این نشست گفت: در 10 ماه اخیر 26 میلیون معامله انجام شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 108 درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه معامله ارزش معامله برتر بعنوان یکی از معیارهای بازار محسوب می شود، گفت: این معامله نشان دهنده نقطه دسترسی مردم بوده که در این دوره ارزش این معاملات از 109 هزار دلار در سال گذشته با رشد 294 درصدی به 431 هزار دلار در سال جاری افزایش یافته است.

صحرایی افزود: سهم معاملات خریدوفروش برتر نیز به 33 درصد افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 22 درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت قیمت به درآمد در 12 ماه گذشته در طول سال 6.86 بود که این رقم در سال جاری به 6.16 افزایش یافته است، ادامه داد: این امر نشان دهنده رشد قابل ملاحظه درآمد شرکت ها بوده به طوری که در حال حاضر درآمد شرکت ها در بورس حدود 74 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به رشد قابل توجه تغییرات نرخ ارز، گفت: صادرات شرکت ها در 9 ماه گذشته رشد قابل توجهی یافته و درآمد 30 شرکت بزرگ این بازار نیز به حدود 6.2 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور اشخاص حقیقی 52 درصد خرید و 48 درصد فروش انجام داده اند، تصریح کرد: براین اساس می توان گفت خالص جابجایی فروش حقیقی ها بیش از 35 هزار میلیارد ریال بوده که این امر نشان دهنده نقش مهم اشخاص حقیقی در بازار است.

صحرایی با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 107 هزار پل معاملاتی ایجاد شده است، افزود: در مدت مشابه سال قبل102 هزار پل معاملاتی ایجاد شد که این امر نشان دهنده افزایش 62 درصدی تعداد این پل ها در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل های سال گذشته و ایجاد تغییر در توقف و بازگشایی‌ها میانگین توقف نمادها در 36 روز کاری بود اما در حال حاضر به یک روز کاری رسیده است.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه براساس مجامعی که ناشرین پستی برگزار کردند در سال 96 درآمد واقعی شرکت ها 58هزار میلیارد تومان بود، گفت: در سال گذشته درآمد واقعی شرکت ها 38 هزار میلیارد و تقسیم سود آن ها 26هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 38 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

صحرایی با اشاره به اینکه اکنون 106 شرکت کارگزاری در بورس تهران فعالیت دارند که 97 شرکت نیز خدمات برتر ارائه می دهند، افزود: اکنون 1835 ایستگاه معاملاتی و 22 تالار منطقه ای نیز در کشور فعالیت می کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر