بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
از منابع شرکت ملی نفت اختصاص می یابد؛

تخصیص 6هزار میلیارد تومان برای تامین قیر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: ۴۸ درصد از ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده به تامین قیر برای روکش و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستاها، معابر و محلات هدف بازآفرینی شهر، مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۷۱۸۳

تخصیص 6هزار میلیارد تومان برای تامین قیر

به گزارش بورس نیوز، سیدعلی ادیانی به نشست روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در بند (د) تبصره (۱) لایحه بودجه سال آینده، وزارت نفت مکلف شد از محل سهم شرکت ملی نفت ایران نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی در روستاها با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی تخصیص داده شد، افزود: در مصوبه دیگری، ۶ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت ملی نفت برای تامین قیر اختصاص یافته است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ تصریح کرد: ۴۸ درصد از ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده به تامین قیر برای روکش و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستاها، معابر و محلات هدف بازآفرینی شهر، مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

ادیانی ادامه داد: ۱۱ درصد به آسفالت معابر شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر در اختیار شهرداری‌ها و دهیارها قرار خواهد گرفت، ۱۷ درصد نیز در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای انجام عملیات مالچ‌پاشی قرار می‌گیرد تا خاک مناطقی که از نظر ریزگردها مشکلاتی محیط زیستی ایجاد کرده‌اند پوشش داده شود و ۱۹ درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و ۵ درصد نیز به سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس برای آسفالت و ایزوگام آنها تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق یکی از مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، بانک‌های عامل اجازه دارند برای طرح‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت جمع‌آوری گاز‌های همراه و میدان‌های مشترک، تسهیلات ارزی پرداخت کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر