بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به چهارمین عرضه بچه‌ناخوانده بورس و زیان‌هایی از نوع ارابه‌های پیش‌فروش شده منتاژکاران همیشه طلبکار از اقتصاد.
کد خبر : ۱۸۷۲۳۷

زیانی کلان در چهارراه جاده مخصوص/ اورهالی با بوی زندگی
به گزارش بورس‌نیوز، شگفتای تغییر مدیریت در اقتصاد چنان مویرگی رخ می‌دهد که انگار نه انگار مدیری از پتروشیمی به جاده مخصوص کوچ می‌کند و از این جاده به بالای کوه‌هایی می‌رسد که پشت آن دیگر هیچ آبادی نیست و این مدیر غیب می‌شود.
در توضیح عملکرد این مدیری که بر صندلی چرمی پتروشیمی از خطه آذربایجان تکیه زده بود، آمده است که در زمان قحطی پلیمر در کشور، صادراتی به همسایه ترک داشته و دلیل آن را عدم برهم زدن تعادل بازار و ارزانی دانسته حال فکر کنید که از این پس، ارابه‌ای به مردم تحویل نمی‌دادند اما از امروز می‌گویند ارابه‌های قبلی را ببرید چراکه ارابه نو و جدید نداریم و می‌خواهیم صادرات کنیم!!! صادرات (از اتاق فرمان گفتند که صادرات کجا بود الان خودروسازان دنبال نرخ تسعیر ارز می‌گردند).

آن سوی چهارراه جاده مخصوص
گزارش بسیار ضعیف و نگران‌کننده جاده‌مخصوصی‌ها در عملکرد 9ماهه و تحقق زیان‌هایی بیش از 5.000 میلیارد تومانی یکی دیگر از نقاط تاریکی است باعث شده اقتصاد یاتاقان بزند و میلنگ خورد کند، تنها کافیست مقایسه‌ای بین میزان تولید و فروش شرکت ایران خودرو در 10 ماهه ابتدایی سال جاری را با مدت مشابه سال قبل را انجام داد تا با توجه به هزینه‌های سنگین مالی و حقوق و دستمزد و غیره، بتوان انتظار افزایش و تحقق‌زیانی چند هزار میلیارد تومانی را تا انتهای سال برای این شرکت تصور کرد؛ کاهش بیش از 48 درصدی مقادیر فروش ایران خودرو در 10 ماهه ابتدایی سال، گویای شرایط بحرانی شرکت‌های خودروساز در ماه‌های آتی و سال آینده است.

آمارهای جالب!
آمارهایی از جنس آقای رئیس امروز آمد که برخلاف ادعای برخی در مورد موفق نبودن بازار سرمایه در جذب سرمایه‌های سرگردان، آمارهای ما نشان می‌دهد که بورس کشور در جذب سرمایه‌های سایر بازارها مانند ارز و سکه موفق عمل کرده، چگونه و چطور و از کجا، خدا داند.

استارت پس از اورهال
بزرگ‌ترین تولیدکننده الفین جهان با توجه به فعالیت محدود شرکت به دلیل اورهال و تعمیرات دوره‌ای شرکت، فروش ضعیفی را ثبت کرده بود اما شنیده‌ها حاکی از آن بود که باردیگر استارت این مجموعه زده شده و در دی ماه مجددا به روند عادی فعالیت‌های خود بازگشت و موفق به کسب درآمدهای عملیاتی به مبلغ 8.683 میلیارد ریال شده است.
نرخ‌های فروش محصولات شرکت به جز در محصول پلی اتیلن سبک و همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌گردد، عمدتا بدون تغییر محسوس و یا با کاهش جزئی همراه بوده‌اند.

چهارمین زنگ برای صفی که تشکیل نشد
چهارمین زنگ خرید نفت در حالی زده شد که در سومین دوره از عرضه نفت کسی در صف خرید قرار نگرفت و این بچه سرراهی باردیگر با اغماض پیش دایه خود نگه‌داشته شد تا پس از دو هفته دیگر شاید مجددا با عرضه جدید، خریداری تازه پیدا کند.
اما این بچه سرراهی تا زمانی که وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دیگر دوستان باید به یک جمع بندی برسند و بازی فروش نفت به بخش‌خصوصی را تمام کنند زیرا حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر شده و اگر دیر بجنبند، همین هم از دست می‌رود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

قیمت محصولات جدید ایران‌خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

بازار سرمایه عامل تحرک اقتصادی در کشور

ارسال نظر