بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

وضعیت بازار تا قبل از اعلام زیان ایران خودرو خوب بود اما اعلام این رقم 10 هزار میلیاردی اثر منفی خودش را بر بازار گذاشته است.
کد خبر : ۱۸۷۲۴۸

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم درباره رشد شاخص‌ها در روزهای اخیر در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: گزارش های 9 ماهه شرکت های اصلی و بزرگ در روزها و لحظه های آخر منتشر شد، این مهم روی بازار اثر گذاشت. گزارش ها نشان می دهد که وضعیت بانکی ها اصلا خوب نبود.

وی ادامه داد: در همین زمینه خودرویی ها و به خصوص ایران خودرو همراه بانکی ها عمدتا زیان اعلام کردند در نتیجه باعث ایجاد صف فروش شدند و وقتی بازار به این شکل می شود سهامداران هم می گویند حالا که بازار ارزان شده سهام خوب را خریداری کنیم و سهام ارزان قیمت از جمله پالایشگاهی ها را می خرند.

جهانی تاکید کرد: وضعیت بانکی ها هم اکنون منفی است و این گروه همراه با خودرویی ها منتظر تجدید ارزیابی دارایی های خود هستند تا از محل سود ناشی از تجدید ارزیابی، زیان های خود را بپوشانند که البته تاکنون این تجدید ارزیابی برایشان عملی نشده است.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در پایان افزود: درحالیکه برخی سهم ها مثل پالایشی ها و پتروشیمی ها وضعیت خوبی دارند ایران خودرو با این زیانی که اعلام کرده اثر روانی بدی روی بازار گذاشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد:

احتراقی بودن 55درصد موتور خودروها در سال 2030

معاون بازاريابی و فروش ايران خودرو خبر داد:

تحویل روزانه بيش از 1500 دستگاه خودرو به مشتريان ایران خودرو

در معاملات امروز بورس اتفاق افتاد؛

افزایش حجم و ارزش بورس تهران

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

بازار سرمایه عامل تحرک اقتصادی در کشور

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
اصلا مهم نیست باید سهام خوب از بد جدا میشد خیلی هم برای بازار سرمایه خوب شد خیلی هم برای رقابت بازار که همان علم و سواد حقیقی اشخاص در خرید سهام با ارزش از سهام بی ارزش است ختم خواهد شد و در اینده با عث افزایش قیمت سهامهای پالایشی و پترو شیمی در بازار خواهیم بود و هر سهامی در جایگاه واقعیه خودش بنا بر سودو زیان شرکت قیمت خودش را پیدا خواهد کرد بنا بر این ورشکستگیه بعضی شرکتها را به فال نیک می توان برای کل بازار تصور کرد ممنون از بورس نیوز