بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
ایجاد تحول در نظام نظارتی و مالی بانک‌ها؛

۶هزار میلیارد تسهیلات برای استارت آپ‌ها پرداخت شد

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که راه اندازی فین تک‌ها در حوزه کسب و کار‌های نوین اینترنتی-مالی، تحول در نظام نظارتی و مالی را ایجاد کرده است از پرداخت ۶ هزار میلیارد تسهیلات برای استارت آپ‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۸۷۲۸۳
به گزارش بورس نیوز، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در 2 سال گذشته راه اندازی فین تک ها را در حوزه کسب و کارهای نوین اینترنتی مالی داشتیم و تحول در نظام نظارتی و مالی در حال ایجاد است.

وی درباره حمایت بانکی و مالی از صاحبان کسب و کارهای نوین یا استارت آپ‌ها با بیان اینکه در چند سال گذشته تعامل خوبی را با نظام بانکی داشتیم، افزود: ​این تعامل هر سال افزایش یافته است .

علیرضا دلیری ادامه داد : نظام بانکی در گذشته کسب و کارهای نوین را حوزه خطرپذیر می دانست و از آن حمایت نمی کرد اما در 2 تا 3 سال گذشته هماهنگی خوبی را ایجاد کرد.

دلیری با بیان اینکه در 2 سال گذشته بیش از 25 تا 30 فین تک در حوزه مالی داشتیم، گفت : این خدمت موجب می شود مردم، سریع تر به جابجایی مالی دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد : رشد استفاده از استارت آپ های مالی ،​ رشد چند برابری است و امسال در مقایسه با پارسال بیش از 2 برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : جلسات خوبی با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم و تلاش می کنیم حوزه کسب و کارهای نوین یا استارت آپ ها را رونق بدهیم و خدمات مالی را در آینده نه چندان دور در بستر بلاک چین قرار دهیم و مردم در همه نقاط کشور انواع خدمات مالی را دریافت کنند و ضرورتی برای مراجعه حضوری مردم به بانک ها نباشد.

دلیری افزود:​ امیدواریم با استارت آپ های نوین در سیستم سنتی بانک ها تحول ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر