بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
به ارزش ۶۵۰۰۰ میلیارد ریال صورت گرفت؛

سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن در خوزستان

مدیر عامل بانک صنعت و معدن از سرمایه گذاری انجام شده در استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات، به ۱۵ طرح تولیدی بزرگ این استان پرداخت شده که از این میان ۵ طرح به بهره برداری رسیده و ۱۰ طرح دیگر در دست انجام است.
کد خبر : ۱۸۷۲۹۵
به گزارش بورس نیوز، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک گفت: بانک صنعت و معدن در اجرای طرح رونق تولید در این استان، رتبه نخست را در کشور دارا می باشد و با تفویض اختیارات انجام شده به شعب این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این استان در دوران جنگ تحمیلی متحمل هزینه های بسیاری برای کشورمان شده است؛ وظیفه ماست که برای جبران این هزینه ها با استفاده از قابلیت بالای این استان برای ایجاد صنایع زیرساختی و بزرگ، زمینه آبادانی و اشتغال پایدار در این منطقه را فراهم کنیم.

وی گفت: این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی توجه ویژه ای به تخصیص بهینه منابع ومتعاقباً اهلیت و صلاحیت صنعتگران و متقاضیان دریافت تسهیلات دارد؛ کارآفرینان و متولیان تولید، فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و وظیفه ما حمایت از آنان در شرایط حساس کنونی است.

مهری بیان داشت: این استان در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، رتبه اول را در کشور دارا می باشد که می توان با ایجاد مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی در قالب پارک های صنعتی، معدنی و شیمیایی زمینه ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار و توسعه استان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین استان خوزستان رتبه دوم صنایع آهن و فولاد را در کشور دارد که سرمایه گذاری در احداث واحدهای مدرن این صنعت و سایر صنایع پایین دستی، افزون برافزایش کمیت محصولات سبب ارتقای کیفیت آنها و افزایش امکان صادرات خواهد شد.

مهری با اشاره به اینکه این استان به لحاظ صنایع مربوط به بخش کشاورزی نیز از ظرفیت مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: وجود مزارع نیشکر شرایط لازم را برای ایجاد واحدهای تولید کاغذ، نئوپان و فیبر فشرده، خوراک دام، الکل، تولید سرکه، تولید قارچ از باگاس نیشکر و کارخانجات دستمال کاغذی مهیا نموده است، همچنین از پتانسیل بخش کشاورزی برای ایجاد صنایع غذایی میتوان بهره برد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن درادامه سفر خود به خوزستان به اتفاق هیأت همراه از طرحهای نئوپان البرز جنوب (تولید ام دی اف)، صنایع غذایی مجید(واحد بسته بندی انواع مواد غذایی)، آجرسفال سیکا(تولید پنل های دیواری و نمای ساختمان)، سیکانوش شوشتر(واحد بسته بندی روغن خوراکی)، پرشین کیمیا کلر(محصولات کلر آلکالی) و نخل بستان(واحد بسته بندی مواد غذایی) بازدید کرد و برای رفع موانع پیش روی صنعتگران با آنان به گفتگو و همفکری نشست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر