بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت:

وعده ایران خودرو به افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعه

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به جلسات این انجمن با مدیران دو خودروساز اصلی کشور گفت: علت اصلی ممانعت خودروسازان از افزایش قیمت قطعه مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت تمام شده خودرو بود اما به تازگی ایران خودرو وعده افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعه را با ارائه اسناد مثبت داده است.
کد خبر : ۱۸۷۳۲۳

به گزارش بورس نیوز، فرهاد بهنیا، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به جلسات این انجمن با مدیران دو خودروساز اصلی کشور گفت: علت اصلی ممانعت خودروسازان از افزایش قیمت قطعه مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت تمام شده خودرو بود اما به تازگی ایران خودرو وعده افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعه را با ارائه اسناد مثبت داده است.

وی در خصوص خودروسازی سایپا گفت: متاسفانه به دلیل تغییرات پی در پی مدیران این شرکت نتوانستیم جلسه‌ای برای تعیین تکلیف قیمت قطعه داشته باشیم اما ایران خودرو قول داد که علاوه بر افزایش قیمت ۸۵ تا ۹۰ درصد از تسهیلاتی که دریافت می‌کند را جهت پرداخت مطالبات به قطعه‌سازان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: از ۱۱ هزار میلیارد تومانی که قرار است به این دو خودروساز در قالب تسهیلات پرداخت شود چهار هزار میلیارد تومان آن به صورت ریالی و ۷ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزی برای واردات مواد اولیه است که ایران خودرو قرار است ۸۵ تا ۹۰ درصد از سهم دو هزار میلیارد تومانی تسهیلات ریالی را به خودروسازان پرداخت کند که این مساله کمک بزرگی به صنعت قطعه‌سازی خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه نسبت به سال ۹۶ گفت: قیمت آلومینیوم سال گذشته ۲۳۰۰ تومان بوده و امسال ۶۱۰۰ تومان است. قیمت فولاد از ۱۸۰۰ به ۴۸۰۰ تومان و قیمت سرب از ۷۵۰۰ به ۲۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده است این افزایش قیمت چاره‌ای به غیر از بالا بردن قیمت قطعات خودرو نگذاشته است.

وی افزود: ممانعت شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو همگام با افزایش نرخ ارز و مواد اولیه باعث شد که این صنعت در آستانه تعطیلی قرار بگیرد.

وی در خصوص پژو ۳۰۱ گفت: برنامه خودکفایی تولید پژو ۳۰۱ تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد و با توجه به دانش و توان فنی داخلی سعی داریم تمام قطعات آن را همچون قطعات استراتژیک مانند ایربک و ای‌بی‌اس را در داخل تولید کنیم.

بهنیا در خصوص خروج دو کمپانی پژو و رنو از کشور گفت: بر اساس آمار رنو ۱۱۵ هزار خودرو و پژو حدود ۴۰ هزار خودرو در کشور ما فروخته‌اند و پس از آن کشور را ترک کردند در حالی که پس از توافق هسته‌ای هنگامی که از مدیران وزارت صمت در خصوص بدعهدی این دو شرکت سوال می‌کردیم تضمین می‌دادند که آنها آمده‌اند که بمانند و تضمین‌های لازم از آنها گرفته شده است. بر همین اساس ما همچنان به دنبال دریافت غرامت از این دو خودروساز هستیم زیرا تمام خودروهای پلتفرم مشترک این دو شرکت نیمه‌کاره رها شده‌اند بنابراین ما باید اکنون از محل تضامین غرامت دریافت کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت:

وضعیت فولاد قبل از ورود به بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس

اشتغالزایی با افتتاح پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم

مدیر نطقه اروپا، آسیا خبر داد:

دنا و دناپلاس در بازار اوکراین

گزارش خوداظهاری درباره خودروها صورت گرفت؛

وجود 666 خودرو بلاتکلیف در گمرک

ارسال نظر