بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد:

آخرین جزییات از وضعیت رمزارزهای ملی

مطالعات و بررسی‌ها درباره تکنولوژی بلاکچین، انجام و نظاماتی هم تعریف شده که در حال نهایی شدن است.
کد خبر : ۱۸۷۳۵۴
به گزارش بورس نیوز، محمد طالبی،دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که مطالعات و بررسی‌ها درباره تکنولوژی بلاکچین در بانک مرکزی در چه مرحله‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بانک مرکزی ایران بررسی و مطالعات خوبی درباره آن انجام و نظاماتی هم تعریف شده که در حال نهایی شدن است؛ اما باید توجه داشت که به هر حال بحثی داریم به عنوان CryptoCurrency که مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین هست اما خود تکنولوژی بلاکچین علاوه بر ارزهای رمزینه، زمینه‌های دیگری را نیز در حوزه مالی فراهم می‌کند که این دومی مهمتر است و در بانک مرکزی در حال بررسی ضوابط و مقررات آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی راجع به ارز ملی مبتنی بر بلاکچین در بانک مرکزی اتخاذ شده یا خیر؟ گفت: مطالعاتی که درباره بلاکچین در بانک مرکزی انجام می‌شود متمرکز است و نتایجش هر چه باشد،‌اعم از ارز رمزینه ملی یا قواعد درباره ارزهای جهانروا اعلام می‌شود، چراکه هنوز مطالعات به مرحله مقررات‌گذاری نرسیده است.

طالبی تاکید کرد: موضوع ارز رمزینه فضای خاصی است و ساده‌ نیست، لذا به نظر می‌آید نمی توان خیلی زود درباره آن قضاوت کرد، بلکه نیازمند بررسی بیشتر است.

دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بحث CryptoCurrency ها (ارزهای رمزینه)ی جهانروا مطرح شده ، ادامه داد:‌ هم اکنون کشورها به سمت CryptoCurrency های ملی و نشنال حرکت کرده‌اند که تحولاتی را ایجاد خواهد کرد و همچنین بازارهای سرمایه به سمت ابزارهایی رفته‌اند که مبتنی بر بلاک‌چین است.

 وی درباره کارکرد همایش‌هایی که راجع به این موضوع توسط بانک مرکزی برپا می‌شود، گفت: این همایش‌ها می‌تواند دیدگاه صاحب‌نظران را راجع به این مساله جمع‌آوری کند که در عصر جدید مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین، چه اتفاقی برای نظام مالی ما رخ خواهد داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نوپا بودن عرضه نفت در بورس انرژی کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد:

تاکید بر وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارزی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

واکنش منفی افراطی به سهم های کامودیتی محور

ارسال نظر