بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
در راستای حمایت از حوزه اکتشاف معادن صورت می‌گیرد؛

انقلاب معدنی با اجرای نقشه راه

داریوش اسماعیلی این اقدام را در راستای حمایت از حوزه اکتشاف معادن دانست.
کد خبر : ۱۸۷۴۲۱
به گزارش بورس نیوز، این نماینده مجلس با تاکید بر اجرای نقشه راه معدن افزود: قطعا با اجرای نقشه راه معدن، انقلابی در حوزه معدن و صنایع معدنی رخ می دهد و در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظرخواهی از تشکل ها در جهت حل مشکلات، می تواند مسیر پویایی اقتصاد معدن را هموار کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت نخست سازمان نظام مهندسی معدن کشور، صیانت از معادن خواهد بود چراکه مواد معدنی تجدیدناپذیر است.

وی افزود: در زمینه صیانت از معادن، تدوین ضوابط و دستورالعمل های کاربردی و بهرمندی از توان کارشناسان خبره در حوزه معدن و صنایع معدنی باید مورد توجه قرار بگیرد.

اسماعیلی عنوان کرد: برنامه ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین استفاده از ظرفیت های مراکز دانش بنیان شرایط دستیابی به اهداف بخش معدن و صنایع معدنی را تسهیل خواهد کرد.

اجرای پروژه های مطالعاتی در بخش معدن وصنایع معدنی


در این نشست رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی معدن ایران نیز طی سخنانی اظهار کرد: ایمیدرو با اقدامات توسعه ای خود می تواند فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی را برای بخش خصوصی تسهیل کند.

وی ضمن اعلام آمادگی این انجمن در ایجاد تعامل با ایمیدرو گفت: استفاده از توانمندی های نخبگان دانشگاهی در صنعت، عرضه دانش و اجرای پروژه های مطالعاتی بخشی از مزیت های این انجمن است.

تعامل دستگاه ها و جذب سرمایه گذار

در ادامه بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه انقلاب در معدن با ایجاد تعامل بین دستگاه ها و بخش خصوصی ممکن خواهد شد گفت: دولت و مجلس با تصویب قوانین کاربردی باید حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر صادرات و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در بخش معدن را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش های مختلف کمتر از 50 میلیارد دلار است و هزار میلیارد تومان پیشنهادی در لایحه بودجه رقم قابل توجهی برای جهش در این حوزه است.

شکوری با اشاره به ضرورت تخصیص بودجه در حوزه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی گفت: تهیه نقشه راه معدن با همت ایمیدرو و کمک تشکل ها از اقدامات قابل تحسین این حوزه محسوب می شود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد سازوکار اصولی برای برگشت هرچه زودتر سرمایه در این بخش، زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر