بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
فرمول افزایش سرمایه این سیمان‌ساز بررسی شد؛

افزایش سرمایه 117درصدی، سدی در برابر خروج نقدینگی

این شرکت سیمانی دلیل افزایش سرمایه بیش از 117درصدی خود را، اصلاح ساختارهای مالی از طریق افزایش سرمایه از طریق مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته عنوان کرده است.
کد خبر : ۱۸۷۴۸۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ظاهرا این روزها بیش از هر خبر دیگری شاهد انتشار گزارش‌ها و خبرهای مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی هستیم که عده‌ای به دنبال پنهان کردن ضعف مدیریت چندین و چند ساله و تحقق زیان‌انباشته‌هایی سنگین از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و عده‌ای هم به دنبال عدم پرداخت مالیات به دولت از طریق قوانین غیرکارشناسی دولت در خصوص معافیت‌های مالیاتی ناشی از عدم تقسیم سود مجامع و افزایش سرمایه از این محل هستند.

شرکت سیمان خزر اما، دلیل افزایش سرمایه بیش از 117 درصدی خود را، اصلاح ساختارهای مالی از طریق افزایش سرمایه از طریق مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته عنوان کرده است.

افزایش سرمایه 117  درصدی شرکت سیمان خزر از محل مطالبات، آورده نقدی و سود انباشته

 نکته جالب توجه در گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه منتشر شده، بیان دلیل اصلی افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت در صورت درخواست سود سهام سال‌های گذشته سهامداران است. 

بنا بر این گزارش، در حال حاضر سود سهام پرداختنی شرکت بالغ بر 284 میلیارد ریال بوده که عمدتا مربوط به مطالبات سیمان فارس و خوزستان به مبلغ 216 میلیارد ریال است.

افزایش سرمایه 117  درصدی شرکت سیمان خزر از محل مطالبات، آورده نقدی و سود انباشته


اشتراک گذاری :
ارسال نظر