بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ممنوعیت صادرات مرغ برای 2 ماه آینده در بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید.
کد خبر : ۱۸۷۵۵۹
به گزارش بورس نیوز، در بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، وضعیت بازار مرغ و گوشت مورد بررسی قرار گرفت و اعضا مصوب کردند صادرات مرغ برای اسفندماه امسال و فروردین سال 98 ممنوع شود.

همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار تصویب کردند که برای تامین مرغ مورد نیاز بازار، جوجه یک روزه وارد کشور شود.

در این جلسه با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف و بخش خصوصی، وضعیت بازار مرغ و گوشت و راهکارهای تامین مرغ مورد نیاز بازار و کاهش قیمت این محصولات بررسی شد.

مردم باید عملکرد دستگاه های نظارتی را احساس کنند

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم نظارت بیشتر بر چگونگی توزیع کالا تاکید کرد و افزود: باید نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر دستگاه‌های مربوطه به گونه ای باشد که مردم حس کنند بازار در کنترل نهادهای نظارتی است.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها باید از مبدا اولیه کنترل شود، ادامه داد: بیشترین سود نه برای دامداران و کشاورزان، بلکه برای دلال هاست؛ در این زمینه وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید کنترل لازم را انجام دهند.

رحمانی گفت: تامین کالا و فراوانی آن اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همه بخش ها باید همراهی لازم را برای تامین مایحتاج مردم داشته باشند.

پیشتر «مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تولید 2 میلیون و ٤٠٠ هزار تن گوشت مرغ در کشور، صادرات جزیی این محصول تنظیم بازار داخلی را با مشکل روبرو نمی کند.

طبق آمارها، هر سال 2 میلیون و 300 هزار تن گوشت مرغ در ایران تولید و عرضه می شود که تامین کننده نیاز داخلی است؛ در سال های گذشته سالیانه تا 100 هزار تن مرغ مازاد بر نیاز داخلی آن به کشورهای هدف صادر می شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

لزوم توزیع هدفمند گوشت

پشتیبانی امور دام تهران خبر داد:

رفع نیاز کشور به گوشت گرم گوسفندی با واردات

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار اعلام کرد؛

آخرین جزییات فروش گوشت در میادین تره‌بار

ارسال نظر