بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
پس از عرضه نفت خام در بورس انرژی صورت می‌گیرد؛

آغاز عرضه میعانات گازی در بورس انرژی

شرکت ملی نفت ایران با توجه به تقاضای بازار و مشارکت بخش خصوصی در صادرات، پس از عرضه نفت خام، عرضه میعانات گازی را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۱۸۷۶۲۶

به گزارش بورس نیوز، امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران به منظور اجرای بند ۱۳ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی درباره تنوع در روشهای فروش و مشارکت بخش خصوصی در فروش و اجرای ماده ۴ قانون ششم توسعه کشور و همچنین در ادامه مسیر توجه به تقاضای بازار و مشارکت بخش خصوصی در صادرات، پس از عرضه نفت خام، عرضه میعانات گازی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران تصمیم دارد با عرضه میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی، سبد متنوعی از محصولات را در اختیار خریداران قرار دهد و با انتشار اطلاعیه، این عرضه به‌زودی انجام خواهد شد.

به گفته تبیانیان جزئیات در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد و پیش‌بینی میشود در هفتههای آینده نخستین عرضه در بورس انرژی انجام شود.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اشاره به چهارمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران عرضه نفت خام در بورس را به صورت مستمر و منظم پیگیری میکند و در این مسیر امیدواریم تغییرات ایجاد شده در مرحله سوم شرایط را برای خریداران تسهیل کند.

تبیانیان افزود: در عرضه چهارم افزون بر تغییرات ایجاد شده، امکان جدیدی با هماهنگی سازمان بورس انجام شده که بر اساس آن مشتریان میتوانند در صورت تامین پیش‌پرداخت به روشهای دیگر از جمله تامین معادل ارزی آن، با تأیید شرکت ملی نفت پیش از عرضه از پرداخت پیش‌پرداخت معاف شوند و در صورت موفقیت در انجام معامله پیش‌پرداخت را به صورت ریالی طبق اطلاعیه عرضه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع کمک میکند خریدارانی که منابع ارزی در اختیار دارند قبل از عرضه، ارز خود را به ریال تبدیل نکنند و در صورت انجام معامله این کار انجام شود، لذا هزینههای تبدیل ارز به ریال و برعکس در صورت انجام نشدن معامله از عهده خریدار برداشته خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دلیل کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکایی اتفاق افتاد؛

صعودی شدن قیمت نفت خام برنت

امروز در بورس انرژی انجام شد؛

عرضه 7میلیون کیلووات ساعت در بازار برق

در رینگ بین الملل بورس انرژی انجام می شود؛

24 بهمن، مرحله اول عرضه میعانات گازی پارس جنوبی

ارسال نظر