بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
انجمن جهانی فولاد از رشد ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۸ خبر داد. علت این امر افزایش مصرف فولاد در منطقه منا عنوان شده است.
کد خبر : ۱۸۷۶۳۸
به گزارش بورس نیوز، بر اساس اعلام مجله متال بولتن تولید آهن اسفنجی جهان با ۱۱.۵۹ درصد رشد در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود، افزایش مصرف فولاد در منطقه منا را از مهمترین عوامل موثر بر رشد تولید آهن اسفنجی جهان عنوان کرد. بیش از ۹۰ درصد فولاد در این منطقه به روش کوره قوس الکتریکی تولید می شود. در این روش آهن اسفنجی به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید جهانی آهن اسفنجی از ۷۵ میلیون و ۳۷۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ به ۸۴ میلیون و ۱۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت که حاکی از رشد ۱۱.۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته است.طی این مدت منطقه منا با تولید ۴۳ میلیون و ۱۹۰هزار تن آهن اسفنجی بیشترین میزان تولید این محصول را داشت. این میزان تولید با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷همراه بود که نشان از رشد ۲۱.۳۴درصدی دارد.

هند با تولید ۳۰میلیون و ۳۷۰هزار تن آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۸ میلادی همچنان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان است.

تولید ۶۰ درصد از آهن اسفنجی منا در ایران

طی سال گذشته میلادی ایران ۶۰ درصد از تولید این محصول در منطقه منا را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که حاکی از رشد ۳۱.۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

طی مدت یاد شده ایران با تولید ۲۵ میلیون تن فولاد شاهد رشد ۱۷.۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ بود. بیشترین میزان فولاد ایران از روش کوره قوس الکتریکی تولید می شود. در سال ۲۰۱۷ از مجموع ۲۱ میلیون و ۲۴۰هزار تن فولاد تولید شده در ایران ۱۹ میلیون تن به روش کوره قوس الکتریکی تولید شد.

مصر دومین تولیدکننده برتر آهن اسفنجی در منطقه منا است که توانست در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵ میلیون و ۷۵۰هزار تن آهن اسفنجی تولید کند که نشان از رشد ۲۳.۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن دارد.

تولید فولاد مصر از ۶ میلیون و ۹۰۰هزار تن درسال۲۰۱۷ میلادی به ۷ میلیون و ۸۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. همچنین بیش از ۹۰ درصد فولاد تولید شده در این کشور به روش کوره قوس الکتریکی به دست می آید.کاهش واردات محصولات فولادی و افزایش فعالیت های ساخت و ساز از رشد تولید فولاد در مصر حمایت می کند.

در خارج از منطقه منا، آرژانتین با تولید یک میلیون و ۶۰۰هزار تن آهن اسفنجی بیشترین میزان رشد تولید را به خود اختصاص داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر