بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
در روز جاری صورت گرفت؛

آخرین وضعیت بازار سهام آسیایی

اوراق بهادار آسیایی در بازارهای مالی روز چهارشنبه آرامشی نسبی داشتند؛ چراکه سرمایه‌گذاران در انتظار اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی آمریکا و نتایج مذاکرات تجاری واشنگتن- پکن هستند. گزارش درآمد شرکت اَپل نیز سهمی در این آرامش داشته است.
کد خبر : ۱۸۷۶۴۱
به گزارش بورس نیوز، نوسان‌گیران بازار سهام لندن و پاریس انتظار دارند که این بازارها به محض بازگشایی در روز چهارشنبه به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۱ درصد رشد کنند. در بازار فرانکفورت اما کمی اُفت دور از انتظار نیست.

استرلینگ بریتانیا بعد از آنکه نمایندگان بریتانیا اکثر اصلاحات مربوط به طرح خروج از اتحادیه اروپا را رد کرده بودند دچار اُفت شده بود اما امروز کمی تقویت شد.​شاخص بازار جهانی سهام آسیا و اقیانوسیه برای اولین بار در هفته جاری ۰.۳ درصد بالا کشید. شاخص بازار کوپسی کره جنوبی نیز ۱.۱ درصد رشد کرد. همین طور، بازارهای شانگهای چین و نیکی ژاپن هر کدام حدود ۰.۵ درصد رشد داشتند.

بازار ای-مینیِ اس اند پی آمریکا نیز کمی مثبت بود. این تغییر به دلیل انتشار گزارش رشد فروش آی فون بود که خود موجب رشد ۵.۷ درصی سهام اَپل شد. گزارش اپل خیال سرمایه‌گذاران را آسوده کرد که این غول تکنولوژی از تهدیدهایی نظیر افزایش تنش در روابط تجاری آمریکا و چین جان سالم به در برده و نگرانی‌هایی که در ابتدای ژانویه در میان بازاریان بود، امروز به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل که در تماس مداوم با رئیس جمهور دونالد ترامپ است، اخیرا اعلام نموده که تنش تجاری با چین در ماه جاری کمتر شده است. این اظهار نظر سبب شده تا امیدواری نسبت به مذاکرات تجاری سطح بالا بین دو کشور افزایش یابد؛ گرچه هنوز بسیاری از تحلیل‌گران چندان نسبت به گذار غول‌های اقتصادی از اختلافات بین واشنگتن و پکن خوشبین نیستند، به خصوص اینکه اختلاف نظر بین دو طرف در زمینه حقوق مالکیت معنوی و انتقال تکنولوژی بسیار عمیق است.

لیو هی، معاون نخست وزیر چین، این هفته در واشنگتن با ترامپ و دیگر مقامات بلندپایه دولتی گفتگو خواهد کرد و برخی چهره‌ها به آینده این نشست‌ها خوشبین هستند.

رویترز به نقل از استیو مانچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد وی به پیشرفت جدی مذاکرات امیدوار است و اشاره کرد که اتهامات اخیر آمریکا به شرکت چینی هواوی موضوعی جداگانه است که بر مذاکرات تاثیری نخواهد گذاشت.

در ضمن سرمایه‌گذاران منتظر اعلام سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره نیز هستند که قرار است تا آخر وقت روز چهارشنبه مشخص شود. فدرال رزرو سال گذشته چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داد اما امسال هنوز تصمیمی در این زمینه اعلام نکرده است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظرند ببینند که آیا رئیس بانک مرکزی آمریکا تغییری در ترازنامه آن بانک خواهد داد و آیا ۵۰ میلیارد دلاری را که انتظار می رود از ترازنامه کسر خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در معاملات بورس تهران شکل گرفت؛

پایان هفته بازار سهام بر مدار صعود

امروز در معاملات بورس تهران شکل گرفت؛

پایان هفته بازار سهام بر مدار صعود

ارسال نظر