بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:در خصوص اماکن خالی از سکنه و رها شده در سطح شهر گفت: در مجلس پیگیر طرح " مالیات بر عایدی مسکن" هستیم که در صورت تصویب آن تکلیف خانه های خالی نیز معلوم خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۷۷۲۰

به گزارش بورس نیوز، یوناتن بت کلیا؛ در خصوص اماکن خالی از سکنه و رها شده در سطح شهر گفت: در مجلس پیگیر طرح " مالیات بر عایدی مسکن" هستیم که در صورت تصویب آن تکلیف خانه های خالی نیز معلوم خواهد شد.

وی ادامه داد: اماکن خالی در شهر که در حال حاضر مکانی برای معتادین، کارتون خواب ها شده و حتی از لحاظ بهداشتی نیز خطرناک هستند باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

بت کلیا گفت: در بین اماکن خالی در شهرهای مختلف بافت های فرسوده، گاراژها و انبارهایی با متراژ بالا در بهترین موقعیت شهری به چشم میخورد که مالکین چندین سال قبل و حتی در اوایل انقلاب،ملک را رها کرده اند و به دلیل رشد روز افزون قیمت املاک، نسبت به نوسازی املاک، بی تفاوت هستند این در حالی است که ادامه این وضعیت تبعات اقتصادی دارد چرا که از ظرفیت ها برای ساخت مسکن استفاده بهینه نمی شود حتی بافت های فرسوده در زیبایی شهر تاثیر منفی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه از بعد انقلاب اسلامی املاک، زمین های خالی و بلااستفاده زیادی مصادره شدند افزود: اگر آن زمان توانستیم طی این سال ها چنین کاری را انجام دهیم پس از این به بعد هم میتوانیم املاکی که رها شده اند را مصادره کنیم.

وی بیان کرد: باید بررسی کنیم که اگر کسی ملک خود را بیش از ۵ سال رها کرده باشد آن را مصادره کنیم زیرا رها کردن به دلیل این است که مالک هیچ انگیزه و عشقی برای نگهداری آن ندارد.

وی مصادره کردن را بهترین راه حل املاک رها شده دانست و تاکید کرد: با مصادره کمک بزرگی هم به اقتصاد کشور خواهیم کرد زیرا به طور مثال در سوله ای که رها شده می توان بعد از مصادره جذب سرمایه گذاری کرد و تعداد زیادی از نیروی کار را مشغول به کار کرد و مسکن ساخته شود.

بت کلیا در ادامه توضیح داد: می توان قیمت به روز این املاک را تعیین کرد و سپس فروخت و چنانچه روزی مالک آن مدعی شد، میتوان مبلغ آن روزی که فروخته شده است را تحویل مالک داد.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در 10 روز نخست بهمن صورت گرفت؛

ثبت دوهزار و 350فقره معامله فروش آپارتمان

مشاوران املاک بر این باورند؛

توقف رشد قیمت در آپارتمان های بالای 200 متر

در برخی محدوده های تهران قیمت گذاری شده اند؛

قیمت 15تا 25میلیون تومانی در مناطق یک و دو تهران

ارسال نظر