بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:

ممنوعیت فروش بلیط هواپیما به صورت چارتری

اعضای کمیسیون عمران مجلس بارها در نشست های مشترک با وزیر راه اعلام کرده اند که فعالیت پروازهای چارتری باید متوقف شود، اما متأسفانه هیچ عزمی برای مدیریت این بخش وجود نداشته است.
کد خبر : ۱۸۷۷۳۹

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی در واکنش به رویکرد وزیر راه و شهرسازی درباره ممنوعیت فروش بلیط هواپیما به صورت چارتری، گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس بارها در نشست های مشترک با وزیر راه اعلام کرده اند که فعالیت پروازهای چارتری باید متوقف شود، اما متأسفانه هیچ عزمی برای مدیریت این بخش وجود نداشته است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: به طور حتم یکی از عوامل اصلی بروز تلاطم در بازار پروازهایی هوایی فعالیت چارتری ها بوده است، به طوری که ایرلاین ها با واگذاری پروازها به شرکت های چارتری، عملا زمینه را برای سوء استفاده آن ها فراهم می کردند و مردم نیز به اجبار باید به قیمت های بالای چارتری ها تن می دهند.

وی گفت: بر اساس قانون، فروش انفرادی بلیط توسط چارتری ها به مسافر ممنوع و غیرقانونی است، از این رو فعالیت این شرکت ها تنها باید در حیطه برگزاری تورهای مسافرتی باشد، یعنی تمام بخش های یک مسافرت از جمله محل اسکان، حمل و نقل و موارد دیگر در بسته چارتری دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی پروازهای چارتری سهم بالا و تأثیرگذاری در میزان پروازهای هوایی دارند، اما وزارت راه و شهرسازی باید زمینه را برای افزایش سهم پروازهای برنامه های توسط ایرلاین ها فراهم کند.

علوی گفت: البته قیمت بلیط هواپیما در فصول مختلف، متفاوت است، به طور مثال نرخ پروازهای هوایی در ایام تابستان بالا رفته و در ایام مدارس کاهش می یابد، اما به طور حتم قیمت بلیط‌ها باید حداقل و حداکثر داشته باشد که این مسئله توسط پروازهای برنامه ای قابل تحقق است.

وی ادامه داد: متأسفانه پروازهای چارتری به محلی برای دلال بازی و سوء استفاده از مسافران تبدیل شده بود و متولیان آن هیچ کف و سقفی برای قیمت ها بلیط ها قائل نبودند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به رویکرد سازمان هواپیمایی درباره عدم امکان توقف پروازهای چارتری، گفت: این رویکرد سازمان هواپیمایی در تقابل با نظر وزیر راه و شهرسازی است و قطعا بر اساس قانون، وزیر سیاست ها و استراتژی بخش هوانوردی را تعیین کرده و سازمان هواپیمایی باید به تصمیمات مربوطه تن دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق اصل 44 قانون اساسی باید انجام شو د؛

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی مطرح کرد:

ثابت ماندن نرخ بلیت پروازهای داخلی در سال نو

ارسال نظر