بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
از سال ۲۰۰۸ تاکنون رقم خورد؛

تعطیلی نیمی از معادن زغال‌سنگ آمریکا

افت تقاضا برای زغال‌سنگ و افزایش تقاضا برای گاز طبیعی و سوخت‌های تجدیدپذیر، به تولید زغال‌سنگ آسیب زده است و بیش از نیمی از معادن فعال زغال‌سنگ آمریکا از سال ۲۰۰۸ تاکنون تعطیل شده‌اند.
کد خبر : ۱۸۷۷۸۹
به گزارش بورس نیوز، طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید زغال‌سنگ این کشور که در سال ۲۰۰۸ به اوج خود رسیده بود، بیش از یک سوم کاهش یافته، درحالی‌که تعداد معادن فعال زغال‌سنگ، از ۱۴۳۵ معدن در سال ۲۰۰۸ به ۶۷۱ معدن در ۲۰۱۷، تقلیل یافته است.

تقاضای کمتر زغال‌سنگ باعث شده است بعد از ۲۰۰۸، معادن کوچکتر و با سودآوری کمتر تعطیل شوند، که بیشترین تعداد این تعطیلی‌ها در منطقه آپالاچیان صورت گرفته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: روند صعودی تعطیلی معادن زغال‌سنگ از سال ۲۰۰۸، بیشتر تحت تاثیر مسائل اقتصادی بوده است و معادن کوچکتر و با سودآوری کمتر، بیشتر در معرض تعطیل شدن قرار دارند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می‌زند که در سال ۲۰۱۸ مصرف زغال‌سنگ در آمریکا، ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۹ تا کنون رسیده است.

در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ بخش تولید برق آمریکا ۹۳ درصد مصرف زغال‌سنگ را به خود اختصاص داده بود، اما از سال ۲۰۰۷ مصرف زغال‌سنگ در بخش تولید برق کاهش یافته است که علت آن پایان فعالیت نیروگاه‌های زغال‌سنگی و روی کار آمدن نیروگاه‌های گاز طبیعی و نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است. سهم بازار زغال‌سنگ به نفع گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر کاهش یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر